استفاده از مازوت در نیروگاههای تهران تکذیب شد
مدیرکل بهسازی نیروگاه و محیط زیست شرکت تولید برق حرارتی گفت: در حال حاضر ۷ سال است که در نیروگاههای استان تهران از مازوت استفاده...
به گزارش خبرگزاری خبرشهر، علی اصغر عبدلی افزود: اصلا هیچ نیروگاهی در تهران از سوخت مازوت استفاده نمیکند. آلودگی کلانشهرها هم ربطی به سوخت مازوت به خصوص در تهران ندارد.
وی گفت: مازوتی که در اختیار نیروگاهها و صنایع قرار میدهند، استاندارد نیست و دو تا سه درصد گوگرد دارد که در زمان احتراق اکسید میشود و ایجاد آلودگی میکند. به طور کلی برخی از نیروگاهها که فاصله بسیاری با شهر و کلانشهرها دارند از مازوت و آن هم با مصرف خیلی پایین استفاده میکنند.
مدیرکل بهسازی نیروگاه و محیط زیست شرکت تولید برق حرارتی اضافه کرد: در نیروگاه بعثت از سال ۹۳ که شیرهای سوخت مازوت آنها بسته شده است، تاکنون یک لیتر مازوت هم در این مجموعه مصرف نشده است.
وی بیان کرد: در نیروگاه منتظرقائم نیز از سال ۹۴ تاکنون سوخت مازوت مصرف نشده است، مازوت در نیروگاهها منجر به عبور پارامترهای آلایندگی هوا و اکسیدهای گوگرد از میزان مجاز میشود که در حال حاضر برای حذف این آلایندهها دو روش قبل از احتراق و بعد از احتراق برای حذف گوگرد از سوخت وجود دارد.
عبدلی گفت: اگر تنها در سه پالایشگاه کشور تجهیزات حذف گوگرد از سوخت مازوت نصب شود، امکان تامین سوخت با کیفیت برای تمامی نیروگاههای کشور فراهم خواهد شد.
بدون نظر! اولین نفر باشید