تدفین روزانه ۷۰ تا ۱۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا یا مشکوک به کووید۱۹ در تهران
ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران اطلاعات جدیدی از وضعیت بحران کرونا در پایتخت ارائه داد.
این عضو شورای شهر در گفتوگو با شرق مدعی شد:مطابق آماری که من دارم، روزانه در بهترین شرایط ۷۰ نفر و در بدترین شرایط کمی بالاتر از ۱۰۰ نفر در تهران بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان میسپارند و از آنجایی که وزارت بهداشت آمار فوتیها را کلی اعلام میکند، تهران هم در دل آمار کلی جا میگیرد.

او در ادامه تصریح کرد:«اما دلیل این تفاوت آماری میان آنچه سخنگوی وزارت بهداشت بیان میکند، با آماری که ما در دست داریم را باید در دو مسئله جستوجو کرد؛ اول اینکه بسیاری از فوتیها، پاسخ تست کرونایشان پس از دفن مشخص میشود و علت مرگ عدهای دیگر هم ARDS یا دیسترس تنفسی قید میشود. احتمالا دلیل این تفاوت آماری در همین است.»
لینک کوتاه:
بدون نظر! اولین نفر باشید