چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۸:۲۲
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: 03 مهر 1400 - 15:31

سرگردانی زائران اربعین در فرودگاه امام

در حالی تعدادی از زائران اربعین حسینی بلیت شرکت هواپیمایی العراقیه را خریداری کرده‌اند که به دلیل کارشکنی این شرکت ۴۸ ساعت است که این زائران در فرودگاه امام سرگردان هستند.



 25 شهریور امسال سازمان هواپیمایی کشوری از ابطال تمام مجوزهای پروازی هواپیمایی العراقیه را به‌دلیل تخلف در صدور روادید خبر داد.

بر این اساس حسن خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی طی نامه‌ای به‌شرح زیر ضمن اخطار مقرراتی به شرکت هواپیمایی العراقیه مجوز پروازهای این ایرلاین را از تاریخ 26 شهریور باطل کرد؛

«…نظر به اعلام رسمی دولت عراق مبنی بر لزوم ورود افراد به خاک آن کشور با دریافت ویزای رسمی از طریق سفارت آن کشور در ایران و اخطارهای مکرر این سازمان به آن شرکت به‌منظور رعایت مقررات مربوطه که پیامدهای بسیاری برای زائران گرامی به‌هنگام ورود به کشور عراق در فرودگاههای آن کشور از طریق مبادی مختلف گزارش شده است، بدین‌وسیله ضمن اخطار به آن شرکت هواپیمایی اعلام می‌شود همه مجوزهای پروازی آن شرکت از تاریخ 26 شهریور ماه جاری ابطال می‌شود.

بدیهی است آن شرکت موظف به رعایت شأن و کرامت مسافران گرامی و ایفای تعهدات لازم برای بازگرداندن همه وجوه دریافتی بابت بلیت پرواز و سایر هزینه‌ها مرتبط در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مسافران است.»

این در حالی است که پیش از این اقدام سازمان هواپیمایی کشوری شرکت العراقیه اقدام به فروش بلیت پروازهای اربعین به زائران ایرانی کرده بود. در این شرایط خبر می‌رسد که تعدادی از زائران اربعین بیش از 48 ساعت  است که در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) سرگردان هستند و مسئولان فرودگاه پاسخ شفاف و روشنی به آنها نمی‌دهند.

یکی از زائران اربعین حسینی در این‌باره می‌گوید: زائران ایرانی از طریق دفاتر رسمی زیارتی اقدام به تهیه بلیط پرواز و ویزای رسمی مانیفستی به مقصد بغداد از شرکت العراقیه کرده اند، در فرودگاه امام با عدم اجرای تعهدات پروازی این شرکت عراقی مواجه شده اند.

وی با بیان این‌‌که زائران ایرانی اربعین از طریق شرکت گردشگری ملت بلیت پروازهای اربعین العراقیه را خریداری کرده‌اند، افزود: چند هزار زائر ایرانی طی روزهای اخیر در فرودگاه امام با معطلی کشنده 24 تا 48 ساعته و حتی وقفه پرواز 3 روزه مواجه شده اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر عدم تعیین تکلیف وضعیت پروازی این دسته از زائران با وجود تاخیر 24 تا 48 ساعته، شرایط بغرنجی را در فرودگاه امام برای مسئولان و زائران ایجاد کرده است؛ عدم اجرای تعهدات العراقیه در قبال زائران اربعین کشورمان در حالی است که این دسته از زائران صرفا برای مسیر رفت خود به بغداد مبلغ 7 میلیون و 500 هزار تومان به العراقیه پرداخته اند.

 یکی دیگر از زائران اربعین نیز با انتقاد از نحوه تکریم زائران گفت: به نظر می‌رسد مدیریت فرودگاه امام هیچ برنامه‌ریزی برای پروازهای اربعین نداشته است. به دلیل ازدحام بیش از حد، زائران در وضعیت بدی در داخل ترمینال به سر می‌برند.

منبع خبر «» است و خبرشهر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 178285 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09351515083  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت باخبـرشـوید مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.