دوشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۱ /
واکنش پلیس فتا به ادعاهای فروش سوالات کنکور و کشف تجهیزات تقلب افزایش شمار مصدومان زلزله غرب هرمزگان به ۱۱۱ نفر کلاهبرداری از مردم در پوشش میوه‌فروش سیار افزایش محسوس کرونا در کشور/احتمال افزایش ابتلا به ۲ واریانت واکسن‌گریزتر اعلام کف و سقف شهریه مدارس غیردولتی/ تقلیل ساعت کاری معلمان به ۲۴ ساعت گزارش اولیه زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان؛ کوه ریزش کرد | خسارت به منازل مردم | تا راس الخمیه امارات زلزله احساس شد دستگیری عامل اسیدپاشی در کیانمهر کرج کودک ۶ ساله قمی قربانی تازه حمله سگ‌های ولگرد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سرقت از بانک ملی/اقلام کشف شده شناسنامه‌دار شد اهدای ۱۰۰ مجموعه جهیزیه به نوعروسان نیازمند توسط مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) شناسایی ۷۰ متخلف کنکور در جلسه امتحان! تصادف در مسیر کنارک به نیکشهر ۱۰کشته برجا گذاشت آغاز پیش ثبت نام اربعین حسینی از فردا دختر ۱۷ساله قهر کرد و به خانه مادربزگش رفت؛ پدرش قلب او را با تفنگ نشانه رفت ۲۷۰۰۰ داوطلب رقابت خود را آغاز کردند/۷۰ درصد داوطلبان کنکور در اردبیل زن هستند درگذشت کامبیز تشیعی در سکوت خبری حمله مرگبار سگ های ولگرد به کودک ۴ ساله تکرار روز صفر کرونایی برای بار دیگر در ایران تمرکز شهرداری اندیشه بر رفع نواقص شهری و ایمن سازی معابر و انتقال تیرهای برق مزاحم آغاز ثبت‌نام کتاب درسی کلاس اولی‌ها
کد خبر: 186088
تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
نویسنده خبر:
۰

بازدید رئیسی از پروژه مترو ورامین

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جریان سفر به جنوب‌شرق تهران، از اجرای طرح قطار حومه‌ای ورامین – تهران بازدید کرد.

هلدینگ رسانه ای خبر شهر

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، رئیس جمهور روز شنبه در جریان سفر به شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا با حضور در محل اجرای طرح قطار حومه‌ای که شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران را به پایتخت متصل می‌کند، از روند اجرا و تکمیل این طرح مهم ملی بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات آن و خواسته مردم و مسئولان در تبدیل وضعیت این طرح از راه‌آهن به شرکت مترو قرار گرفت.
طرح قطار حومه‌ای تهران – ورامین از مصوبات دولت نهم است که در پی درخواست‌های مکرر مردم در ۱۷ مرداد سال ۸۸ با حضور مسئولان وقت وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن و مسئولان محلی و عل‌اکبر محرابیان که آن زمان، دستیار ویژه رئیس جمهور در ستاد تبصره ۱۳ بود، کلنگ احداث آن در ایستگاه راه‌آهن ورامین به زمین خورد.
اجرای این طرح، ابتدا در اختیار شرکت راه آهن قرار گرفت ولی با پیگیری و اعتراض مسئولان ورامین، این طرح ملی به شرکت مترو تهران واگذار و مقرر شد تا در سه فاز شهرری تا قرچک، قرچک تا ورامین و ورامین تا پیشوا انجام شود.

پس از گذشت چند سال از اجرای این طرح و به دلیل اجرا در حریم راه‌آهن سراسری تهران – مشهد، مجری عملیات از شرکت مترو به شرکت راه‌آهن تغییر کرد، و در پایان دولت دهم، بار دیگر این طرح به شرکت مترو سپرده شد تا مردم جنوب‌شرق تهران با استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی به ایستگاه متروی تهران متصل شوند.
در سفر وزیر وقت راه و شهرسازی به شهرستان ورامین، بار دیگر موضوع تبدیل وضعیت این سیستم به راه‌آهن مطرح و مقرر شد که کل طرح توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی اجرا شود.
بر سر اجرای این طرح معارضین متعدد و پل‌های روگذر و زیرگذر زیادی وجود دارد که تا کنون تمام این معارضین رفع نشده و این امر باعث شده که طرح ملی قطار حومه‌ای تهران – ورامین پس از ۱۳ سال تکمیل نشده و مردم با سختی خود را به تهران می‌رسانند.
شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب‌شرق تهران واقع شده‌اند.

منبع خبر «» است و پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 186088 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09351515083  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید