چگونه از گرانفروشان شکایت کنیم؟
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی نحوه ثبت شکایت از گرانفروشان را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری خبرشهر، محمدعلی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره روند ثبت شکایت از گرانفروشان گفت: ما سامانه ۱۳۵ داریم که با تلفن ثابت و هم با تلفن همراه میشود تماس گرفت و سامانه قابلیت بارگزاری دارد برای این که لینکی را بعد از تماس ارسال میکند برای تماس گیرنده و میتواند حتی عکس و محلی که فروش کالا بوده یا واحد صنفی که گرانفروشی کرده تماما با مشخصات کاملش را بارگذاری کند، اگر خودش شکایت دارد اسم و مشخصات خودش را هم مینویسد که برایش جبران خسارت شود و اگر صرفا بخواهد گزارش تخلف گرانفروشی یا کم فروشی یا امتناع از عرضه و عدم صدور فاکتور را بدهد صرفا گزارش را تنظیم میکند و ارسال میکند و پیگیری میشود.
وی افزود: سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت هم میتواند این شکایت را دریافت کند و پرونده تشکیل دهد و از آن طریق برای ما پرونده را برای ما ارسال کند و ما ارجاع دهیم به شعب رسیدگی مان و رسیدگی کنند و حکم صادر کنند.
وی ادامه داد: ثبت شکایت در سامانه خیلی کار سختی نیست و به لحاظ این که با تلفن همراه هم میتوانند تماس بگیرند و در جایی که واقعا طرف میخواهد که خسارتش جبران شود لازم است که پیگیری کند البته همین که شکایتش را ثبت کرد سامانه بعد از ثبت شکایت، شماره پیگیری میدهد و قابلیت پیگیری دارد و در مواردی که نیاز نیست که خودش پیگیری کند صرف این که اعلام شکایت کند بقیه اش را ما رسیدگی میکنیم نیاز به این که خودشان بروند یا بیایند یا تماس بعدی بگیرند وجود ندارد.
اسفنانی تصریح کرد: در مواردی که نیاز به دریافت مالیات به ارزش افزوده نیست اگر احیانا در فاکتورشان بیاورند حتما جزو موارد گرانفروشی است و میتوانند اعلام شکایت کنند و ما رسیدگی میکنیم.