رفتن به محتوا
پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر
  • صفحه نخست
  • ورزشی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • اختصاصی
  • استانها
  • ورزشی
  • ارتباط با ما
  • ثبت نام هنرمندان

اخبار مرتبط

واکنش ولایتی به نقض آتش‌بس غزه: هدف ترامپ حفظ صلح نیست، بلکه منافع...
تکذیب خبر فوت صابر کاظمی/آخرین وضعیت جسمانی از زبان معاون وزیر بهداشت
هشدار سازمان بازرسی به وزارت جهاد کشاورزی درباره نهاده‌های دامی
اصلاح طرح کالابرگ در دستور کار دولت؛ مأموریت جدید برای سازمان برنامه
دستور پزشکیان؛ وزارت اقتصاد مأمور ساماندهی مدیریت مرزها شد
امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های امنیتی ایران و ترکیه
هشدار هلال‌احمر درباره سیلاب در شمال کشور/ امدادگران به حالت آماده‌باش درآمدند
بازدید پزشکیان از خطوط راه آهن حومه‌ای استان تهران
صفحه اصلی/اقتصادی/شرکت های هواپیمایی برای کاهش هزینه از چه ترفند هایی استفاده می کنند؟
اقتصادیایران

شرکت های هواپیمایی برای کاهش هزینه از چه ترفند هایی استفاده می کنند؟

شرکت‌های هواپیمایی ترفندهای مختلفی را برای کاهش هزینه‌های پرواز به کار می‌برند.

عیسی وحدت جوان
مرداد ۱۴, ۱۳۹۸
35 بازدیدها
چاپ
0 دیدگاه ها

از دهه ۱۹۸۰ به بعد، با ارزان‌تر شدن پرواز، سازمان‌های بودجه‌بندی به دنبال راه‌های جدید و خلاقانه‌ای برای حذف خدمات غیرضروری از پروازهای هوایی بودند. در ادامه ۹ استراتژی که ایرلاین‌ها برای کاهش هزینه‌های‌شان در پیش می گیرند را با هم مرور می‌کنیم:

کاهش وزن

سوخت، یک‌سوم هزینه ایرلاین‌ها را تشکیل می‌دهد؛ هر یک کیلوگرم کاهش مصرف سوخت، هزینه‌های سالانه سوخت هواپیماها را به میزان ۱۰۰ دلار کاهش می‌دهد. ایرلاین‌ها راهکارهای جالبی برای کاهش مصرف سوخت هواپیماها در پیش می‌گیرند؛ ایرلاین فرانسوی Air Mediterranee به تازگی هواپیماهای ایرباس A۳۲۱ خود را به صندلی‌های باریک Expliseat مجهز کرده که از تیتانیوم و فیبر کربن ساخته شده‌اند و وزن‌شان فقط ۳.۹ کیلوگرم است؛ یعنی هشت کیلوگرم کمتر از صندلی‌های Recaro معمولی. ناوگان هوایی کم‌هزینه هندی GiAir  فقط از مهمانداران زن استفاده می‌کند که به طور میانگین ۱۰-۱۵ کیلوگرم سبک‌تر از مردان هستند. Ryanair، چهار سال پیش از برنامه هایی برای چاپ مجله‌های داخلی خود بر روی برگه‌های باریک‌تر و در نتیجه سبک‌تر خبر داد.

حداکثر استفاده از فضای موجود

سازمان‌های بودجه‌بندی تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا تعداد مسافران یک پرواز را به حداکثر برسانند. بوئینگ‌های جدید ۷۳۷ MAX ۲۰۰ مجهز به توالت‌های کوچکی هستند که دیواره اطاقک‌شان خم شده تا هواپیما، صندلی‌های بیشتری درخود جای دهد. Spirit Airlines  میله کوتاه جدیدی در صندلی‌هایش تعبیه کرده تا اندازه آن‌ها را به ۷۱ سانتی‌متر کاهش دهد. کاهش کیسه پشت صندلی‌ها و نحوه تعبیه سینی به شرکت آلمانی لوفتانزا امکان داده در هواپیماهای ایرباس A۳۲۰ تعداد صندلی‌ها را از ۱۵۰ به ۱۶۸ عدد برساند و ظرفیت صندلی‌های هر هواپیما را ۱۲ عدد بیشتر کند.

هزینه بار

در زمان رزرو بلیط، شما می‌توانید تعاد بسته‌ها و چمدان‌هایی که نیاز به چک-این دارند و مجبورید برای آن‌ها هزینه بپردازید را ذکر کنید. هزینه بار اضافی از یک ایرلاین به ایرلاین دیگر متفاوت است و به کلاس بلیط شما بستگی دارد اما معمولا برای هر کیلوگرم بار اضافی، ۱۵-۲۰ دلار هزینه دریافت می‌شود. اضافه بار بخشی از پدیده‌ای است که هزینه‌های فرعی نامیده می‌شود و ایرلاین‌ها سود زیادی از آن به جیب می‌زنند. در آمریکا، ناوگان هوایی بسیار کم هزینه Spirit Airlines بیش از یک‌سوم کل سودش را از همین بارها به دست می‌آورد.

سرگرمی‌های ضمن پرواز

نصب سیستم‌های سرگرمی پشت صندلی گران است، این سیستم‌ها نیاز به هزینه دائمی دارند و به وزن هواپیما اضافه می‌کنند. در نتیجه ایرلاین‌ها علاقه زیادی به حذف آن‌ها دارند.

فرودگاه‌های ارزان‌تر

یک فرودگاه‌ بزرگ و پرزرق و برق در مرکز شهری فعال، هزینه زیادی بر دوش صاحبانش می‌گذارد. اگر هواپیماها بتوانند از فرودگاه‌های ارزان‌تر پرواز کنند، برای شرکت‌ها یک برد به حساب می‌آید؛ حتی اگر این فرودگاه وسط ناکجا باشد و خدمات چندان عالی برای رفت و آمد به داخل شهر نداشته باشد.

قیمت‌گذاری پویا

معمولا قیمت بلیط‌ها از کم شروع می‌شود و با نزدیک شدن زمان پرواز و کمتر شدن صندلی‌های در دسترس، کم‌کم افزایش می‌یابد. اگر رزرو بلیط را برای لحظ آخر بگذارید، مجبورید تا سه برابر بیش از مسافری که سه ماه پیش همین پرواز را رزرو کرده پول بپردازید. شرکت‌های هواپیماهایی ارزان‌قیمت، از تکنولوژی قیمت‌گذاری دینامیک یا پویا استفاده می‌کنند که به آن‌ها امکان می‌دهد بیشترین سود را کسب کنند.

هواپیماها به مقصدهای خیلی دورافتاده و پرت پرواز نمی‌کنند

ایرلاین‌های ارزان‌قیمت بیشتر روی مسیرهای محبوب کار می‌کنند که تقاضای زیادی دارند و همین مسیرها را با هزینه بسیار کمتری در مقایسه با ایرلاین‌های فول‌سرویس انجام دهند.

استفاده از اتوبوس

به جای استفاده از پل‌های هوایی برای رساندن مسافران به داخل هواپیما، ناوگان‌های ارزان‌قیمت ترجیح می‌دهند هواپیماها را در جایگاه های دورتر پارک کنند و مسافران را با اتوبوس به هواپیما برسانند؛ چرا که گزینه ارزان‌تری است.

ترمینال‌های بدون تجملات

پارک کردن هواپیما در یک ترمینال جدید پر زرق و برق، هزینه بسیار گزافی برای ایرلاین‌ها به دنبال دارد و آن‌ها معمولا از ترمینال‌های خودشان که از بلوک‌های سیمانی با توالت‌های کمتر و صندلی‌های کمتر تشکیل شده، استفاده می‌کنند.

لینک کوتاه:

برچسب ها:

اخبار اقتصادیایرانبلیطپولخبرشهرخبرشهریاردلارشرکت هواپیماییفرودگاهمسافران
عیسی وحدت جوان
من را دنبال کنید نوشته شده توسط

عیسی وحدت جوان

Other Articles

قبلی

ابراز همدردی موسوی با مردم آمریکا در پی تیراندازی‌ها در ۲ ایالت این کشور

بعدی

چقدر ارز صرف واردات چادر به کشور شد +جدول

بعدی
مرداد ۱۴, ۱۳۹۸

چقدر ارز صرف واردات چادر به کشور شد +جدول

قبلی
مرداد ۱۴, ۱۳۹۸

ابراز همدردی موسوی با مردم آمریکا در پی تیراندازی‌ها در ۲ ایالت این کشور

۱۴ مرداد

شرکت های هواپیمایی برای کاهش هزینه از چه ترفند هایی استفاده می کنند؟

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

آخرین اخبار ایران

بازگشت استقلال به صدر با یک برد پرگل و به آسانی/ قفل آبی...
واکنش ولایتی به نقض آتش‌بس غزه: هدف ترامپ حفظ صلح نیست، بلکه منافع...
تکذیب خبر فوت صابر کاظمی/آخرین وضعیت جسمانی از زبان معاون وزیر بهداشت
هشدار سازمان بازرسی به وزارت جهاد کشاورزی درباره نهاده‌های دامی
اصلاح طرح کالابرگ در دستور کار دولت؛ مأموریت جدید برای سازمان برنامه
دستور پزشکیان؛ وزارت اقتصاد مأمور ساماندهی مدیریت مرزها شد
امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های امنیتی ایران و ترکیه
هشدار هلال‌احمر درباره سیلاب در شمال کشور/ امدادگران به حالت آماده‌باش درآمدند
بازدید پزشکیان از خطوط راه آهن حومه‌ای استان تهران
نمایشگاه بزرگ خودرو وثوقیان افتتاح شد؛ عرشیا وثوقیان در مسیر پدر کارآفرین
امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های امنیتی ایران و ترکیه
هشدار هلال‌احمر درباره سیلاب در شمال کشور/ امدادگران به وضعیت آماده‌باش درآمدند

خبر ورزشی

img 31102025 192815 (720 x 576 pixel)

بازگشت استقلال به صدر با یک برد پرگل و به آسانی/ قفل آبی آلومینیوم نشکست

img 31102025 192450 (720 x 576 pixel)

واکنش ولایتی به نقض آتش‌بس غزه: هدف ترامپ حفظ صلح نیست، بلکه منافع مالی در کشورهای اسلامی است

img 31102025 162514 (720 x 576 pixel)

تکذیب خبر فوت صابر کاظمی/آخرین وضعیت جسمانی از زبان معاون وزیر بهداشت

img 31102025 162101 (720 x 576 pixel)

هشدار سازمان بازرسی به وزارت جهاد کشاورزی درباره نهاده‌های دامی

img 31102025 142711 (720 x 576 pixel)

اصلاح طرح کالابرگ در دستور کار دولت؛ مأموریت جدید برای سازمان برنامه

پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

هلدینگ رسا نه ای خبر شهر

خبر فوری

img 31102025 162101 (720 x 576 pixel)

هشدار سازمان بازرسی به وزارت جهاد کشاورزی درباره نهاده‌های دامی

img 31102025 142711 (720 x 576 pixel)

اصلاح طرح کالابرگ در دستور کار دولت؛ مأموریت جدید برای سازمان برنامه

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری خبرشهر است. بازنشر مطالب صرفا با اجازه کتبی مجاز است.
تهیه و تولید: خبرشهر