نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

حافظیه «محفل» عاشقان شد

img 11102024 193229 (720 x 900 pixel)

img 11102024 193229 (720 x 900 pixel)

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، همزمان با فرا رسیدن ۲۰ مهرماه، یادروز حافظ، برنامه جذاب و پرطرفدار قرآنی «محفل» با حضور قرآنیان و عاشقان عصر امروز، ۲۰ مهرماه در جوار آرامگاه حافظ برگزار شد.

در این مراسم اساتید و قرآنیانی چون احمد ابوالقاسمی، اساتید و داور بین‌المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام غلام‌رضا قاسمیان، مفسر قرآن کریم و حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن کریم کشورمان، محمد معتمدی، خواننده کشورمان حضور داشتند و اجرای برنامه نیز به عهده رسالت بوذری بود.

حافظ شیرازی علاوه بر شاعری، حافظ قرآن نیز بوده است و برگزاری این محفل در آرامگاه حافظ، فرصتی بود تا به این وجه از شخصیت این شاعر بزرگ نیز پرداخته شود.

در این مراسم مریم زیبایی‌نژاد، حافظ‌ پژوه قرآن کریم بیان کرد: شاعران و نویسندگانی داریم که فرا زمانی و فرا مکانی هستند یعنی در هر زمانی و در هر مکان جاذبه خود را دارند و این نعمت به این دلیل است که در اشعارشان با فطرت وجود انسان برخورد می‌کنند و به دنبال حقیقت‌جویی هستند و حافظ یکی از شاعران فرازمانی و فرامکانی است.

وی ادامه داد: نکته دیگر برای ارزشمند بودن شعر حافظ این است که از نظر لفظی و معنایی وارد شعر شده است و تأثیرپذیری شعر حافظ به صورت‌های مختلف است. قرآن در سینه حافظ است یعنی قران در حقیقت عمل و جمله‌ها گفته‌های حافظ است.

زیبایی‌نژاد، شیوایی شعرهای حافظ را از الهاماتی که به او نازل شده است، دانست و گفت: حافظ شیرازی به صورت‌های مختلف از قران تأثیر گرفته است و به یمن ذکر شب و دعای سحر به این مقام رسیده است.

خروج از نسخه موبایل