نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

درخواست نخست‌وزیر لبنان از شورای امنیت برای صدور قطعنامه آتش‌بس

img 11102024 191939 (720 x 900 pixel)

img 11102024 191939 (720 x 900 pixel)

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، «نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان امروز (جمعه) گفت آتش‌بس یک ضرورت است و ارتش لبنان باید نقش خود را در تقویت امنیت در مرزهای جنوبی لبنان اثبات کند.

وی توضیح داد: من تماسی را از سوی وزیر خارجه آمریکا دریافت کردم و اینکه همبستگی کامل با لبنان و تلاش زیادی برای آتش‌بس وجود دارد.

وی حمله رژیم اسرائیل به نیروهای یونیفل را جنایتی دانست که از سوی لبنان محکوم است.

میقاتی ادامه داد: ما درخواستی را برای صدور قطعنامه آتش‌بس در لبنان به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردیم. ما به حقوق خود و سرزمین خود پایبند هستیم و بارها در مجامع بین المللی بر پایبندی لبنان به قطعنامه ۱۷۰۱ تاکید کرده‌ایم.

او ادامه داد:‌ هیچ کمک نقدی وارد لبنان نشده است و درباره مکانیزم دریافت کمک‌ها و توزیع آنها شفافت کاملی وجود خواهد داشت.

بنا بر گزارش المیادین، نخست‌وزیر لبنان تصریح کرد: حدود ۵۹۵ مدرسه پذیرای آوارگان در مناطق مختلف لبنان است و ما تلاش می‌کنیم تا پناهگاه‌های بیشتری را فراهم کنیم.

میقاتی از همه مسؤولان و گروه‌های ملی خواست تا همگی با هم مسؤولیت پایداری، نجات و حفاظت از جامعه و کشور را بر عهده بگیرند.

او افزود: حزب‌الله شریک دولت لبنان است و با اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل موافق است. قصد داریم مراکز جدید پناهگاهی ایجاد کنیم. لبنان قربانی سلطه جویی اسرائیل است در حالیکه در برابر سکوت مشکوک جهانیان به کشتارها و نقض حاکمیت کشور ما ادامه می‌هد.

خروج از نسخه موبایل