نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

هیچ هورمونی در پرورش طیور و دام استفاده نمی‌شود

img 20241006 wa0003

img 20241006 wa0003

به گزارش خبرشهر،روز یکشنبه در نشست خبری در اداره دامپزشکی دزفول بیان کرد: شهرستان دزفول چند کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزی دارد که در این مدت آزمایش‌های لازم برای تایید سلامت آنها توسط کارشناسان دامپزشکی انجام شده است.

وی به ارائه آموزش‌های لازم به تمام گروه‌های هدف اشاره کرد و افزود: آموزش‌های لازم به دامداران، مرغداران، کارکنان کشتارگاه‌ها و قطعه بندی و مراکز عرضه ارایه شد.

رییس اداره دامپزشکی دزفول اظهارکرد: امسال آموزش‌های دامپزشکی در مدارس انجام و با هماهنگی صورت گرفته، ۴۰ دوره آموزشی در مدارس و ۳۸۰ دوره آموزشی در روستاها و دامداری‌ها برگزار شد.

ورجاوند نظارت بر درمانگاه‌ها را از دیگر وظایف دامپزشکی عنوان کرد و گفت: ۱۵ درمانگاه دامپزشکی در دزفول فعال است که شامل ۱۰ درمانگاه عمومی، یک پلی کلینیک، چهار درمانگاه اختصاصی حیوانات خانگی، ۱۰ داروخانه دامپزشکی و سه آزمایشگاه دامپزشکی است.

وی به فعالیت چهار شرکت توزیع دارو و واکسن در دزفول اشاره کرد که بخش عمده‌ای از دارو و واکسن استان را تامین می‌کنند و گفت: یک شرکت دانش‌بنیان برای تولید مکمل‌های رشد دام و طیور در دزفول فعال است که از مواد اولیه سالم و مورد تایید مکمل ویتامینه و اسید آمینه تولید می کند و در این حوزه صادرات هم داشته است.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول ادامه داد: دامپزشکی با وجود اینکه در تمام زمینه‌ها در مورد قیمت ورود نمی‌کند؛ اما بر روی تعرفه‌ها و خدماتی که بخش خصوصی وابسته به دامپزشکی ارائه می‌کند نظارت دارد.

۱۴۰ واحد مرغداری در دزفول فعال است

ورجاوند در خصوص نظارت بر مرغداری‌های دزفول گفت: دزفول با داشتن ۱۴۰ واحد مرغداری قطب تولید گوشت مرغ است که در ماه به طور متوسط، یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در این مرغداری‌ها انجام می‌شود.

مجوز اولیه ساخت کشتارگاه صنعتی دام دزفول اخذ شد

رییس اداره دامپزشکی دزفول اظهارکرد: سرمایه گذار برای ساخت کشتارگاه صنعتی دام وطیور در دزفول ورود کرده و ۱۰ هکتار زمین نیز در نظر گرفته شده است.

ضبط هفت هزار و ۵۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی در دزفول

رییس اداره دامپزشکی دزفول گفت: هفت هزار و ۵۴ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی از ابتدای سال جاری تاکنون در دزفول ضبط شد که از این میزان، ۲ هزار و ۳۵۴ کیلوگرم به علت غیرقابل مصرف بودن معدوم شد.

واکسیناسیون ۳۵ هزار نوبت سر دام سنگین علیه تب برفکی

ورجاوند بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۵ هزار نوبت سر واکسیناسیون دام سنگین علیه تب برفکی و واکسیناسیون هاری یک هزار قلاده سگ نگهبان و گله انجام شد.

هیچ هورمونی در پرورش طیور و دام استفاده نمی‌شود

رییس اداره دامپزشکی دزفول با تاکید بر اینکه هیچ هورمونی در پرورش طیور و دام استفاده نمی‌شود، گفت: تامین هورمون‌ها گران است و نسبت به اضافه وزن مرغ به صرفه نیست ضمن اینکه بیشتر هورمون‌ها تزریقی هستند.

خبرنگار: فاطمه بخشی

خروج از نسخه موبایل