نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رییس جدید شورای عالی استان‌های کشور انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، رییس شورای عالی استان های کشور و در حاشیه سی و دومین اجلاس این شورا گفت: طرح 2 فوریتی هفت ساله شدن شوراهای اسلامی دوره ششم در این اجلاس تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

حاجی بگلو افزود: این طرح چندی پیش در شورای اسلامی استان خراسان رضوی و شورای اسلامی استان سمنان تصویب و به شورای عالی استان‌ها ارسال شده بود، در جلسه امروز نیز همکاران با ارسال ۲ فوریتی این طرح به مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.

وی بیان کرد: این طرح پیشنهادی با توجه به اصلاح ماده ۲۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری با هدف کاهش هزینه ها و وقت انجام شده است.

رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: بنده پیشنهاد دادم، در صورتی که طرح هفت ساله شدن دوره ششم شوراها قطعی شود و در مجلس شورای اسلامی رای بیاورد، شهرداران و دهیاران برای این که دوباره شهردار و دهیار بمانند بایستی رای اعتماد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا را اخذ کنند.

رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: ما آمادگی داریم که علل و دلایل مطرح کردن طرح ۲ فوریتی هفت ساله شدن دوره ششم شوراها را به مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری اعلام کنیم.

وی گفت: در جلسه ای با حضور ریاست جمهوری مقرر شد، رییس شورای عالی استان‌ها به نمایندگی از شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان مشاور و دستیار رییس جمهور در هیات دولت حضور پیدا کند تا از این طریق در زمینه بسیاری از مصوبات هیات وزیران و هیات دولت در حوزه مدیریت شهری و روستایی اتفاقات خوبی رخ دهد.

خروج از نسخه موبایل