نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

بخشش قاتل پس از ۲۵ سال در دزفول

img 20240710 170439 258

img 20240710 170439 258

سفیر صلح شورای حل اختلاف دزفول گفت: اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و دادگستری دزفول و نهاد بین‌المللی صلح وسازش عدالت اجتماعی کشور با همت و تلاش جهادگونه خود توانستند با جلب رضایت اولیای دم در قالب پویش “به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم” پس از ۲۵ سال پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کنند.

به گزارش خبرشهر به نقل از روابط عمومی نهاد بین‌المللی صلح و سازش عدالت اجتماعی کشور: شیخ علی زبید روز سه شنبه در حاشیه برگزاری آیین صلح و سازش میان خانواده مقتوله و قاتل در دادگستری دزفول گفت: ۲۵ سال پیش پرونده قتل عمد ناشی از اختلافات خانوادگی در دزفول تشکیل و از همان زمان تلاش برای ایجاد صلح و سازش میان این ۲ خانواده توسط گروه‌های مختلف صلح و سازش دنبال شد.

وی ادامه داد: قاتل اهل لرستان و اولیای دم مقتوله نیز ساکن لرستان بودند که با توجه به وقوع قتل در دزفول و زندانی بودن قاتل در ندامتگاه این شهرستان، بیش از ۴۰۰ نشست توسط گروه‌ها و هیات‌های صلح استان خوزستان و لرستان پیرامون این پرونده برگزار شد که نتیجه بخش نبود.

وی گفت: یک ماه پیش موضوع در دستور کار جدی قرار گرفت و در این مدت با برگزاری نشست های متعدد و با عنایت الهی، اولیای دم پس از ۲۵ سال و به حرمت ماه محرم و عشق امام حسین(ع) از قصاص قاتل فرزند خود گذشتند.

 





خروج از نسخه موبایل