نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

یک روز تا انتخابات؛‌ ساعات پایانی تبلیغات/ آخرین تلاش‌ها برای اجماع

img 26062024 204307 (720 x 700 pixel)

img 26062024 204307 (720 x 700 pixel)

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، با مرور اخبار انتخاباتی چهارشنبه – ششم تیر ۱۴۰۳ می‌خوانیم:

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۵ اعلام کرد: تبلیغات نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۴/۷ به پایان می رسد و هرگونه فعالیت تبلیغاتی پس از آن ممنوع است.

در همین ارتباط رئیس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد: کاندیداها توجه داشته باشند که از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه هفتم تیر ماه تبلیغات انتخاباتی ممنوعه بوده و اخذ رای در روز جمعه تنها با ارائه دو مدرک هویتی کارت ملی و شناسنامه ممکن است.

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به تاکیدات مطرح شده در سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز دیگر سخنرانی‌ها و مواضع ایشان در ایام اخیر درباره اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو، تلاش برای تحقق این مهم را وظیفه و مسئولیت شرعی و قانونی همه مسئولان دانست.

وزیر کشور هم با اشاره به اینکه نزدیک ۶۰ هزار شعبه و ۸۰ هزار نقطه رای گیری در کشور و ۳۴۴ شعبه در خارج از کشور داریم، ادامه داد: یک مشکل در عربستان داریم؛ تعداد قابل توجهی از حجاج ما در این کشور حضور دارند ولی هنوز عربستان نپذیرفته است که انتخابات برگزار شود. امیدواریم این مشکل حل شود. کانادا هم با وجود اینکه شعار حقوق بشری می دهد، نپذیرفته است که هموطنان ما از حق رای خود استفاده کنند.

در همین رابطه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت از مخالفت دولت عربستان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در جمع حجاج ایرانی اطلاع داد.

آخرین روز از برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در تلویزیون:

– علیرضا زاکانی برنامه «بدون تعارف» ساعت ۲۰:۴۵ تا ساعت ۲۱ از شبکه دو.

– مصطفی پورمحمدی، برنامه «گفت‌وگوی ویژه» ساعت ۲۲ تا ۲۲:۴۵ از شبکه دو.

همچنین اعلام شده بود که برای شش نامزد ریاست جمهوری یک گفت‌وگوی پایانی با دوربین در نظر گرفته شده است و به مدت ۱۵ دقیقه هر کدام از نامزدها فرصت دارند که حرف‌های پایانی خود را با مخاطبان بزنند.

اما بر اساس اعلام سخنگوی کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با توجه به عدم تحویل به موقع برنامه «با مردم» از طرف ستادهای نامزدهای انتخابات، امکان پخش این برنامه فراهم نشد.

ویدئوی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم نیز در پاسخ به برخی مطالبی که توسط یکی از نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در جریان دومین مناظره تلویزیونی نسبت به وی مطرح شد، شامگاه سه شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ از برنامه تلوزیونی زمانه که ویژه برنامه شبکه دو سیما با محوریت موضوع انتخابات ریاست جمهوری است، پخش شد.

خروج از نسخه موبایل