نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

فوت کودک ۵ ساله دزفولی بر اثر سگ گزیدگی

img 20240611 wa0003

img 20240611 wa0003

به گزارش خبرشهر ، یک سگ ولگرد به پسربچه ۵ ساله‌ای دزفولی به نام امیرحسین حمله کرد و صورت او را گاز گرفت، همین گازگرفتگی حالا باعث فوت پسربچه خردسال شده است.

عمه این کودک در مصاحبه با رکنا اظهار کرد: روز حادثه، امیرحسین و برادر بزرگ‌ترش برای بازی به کوچه رفته بودند و مادر آنها برای گرفتن وقت دکتر، راهی بیمارستان شده بود. امیرحسین یک تکه نان در دستش بود که ناگهان سگی ولگرد به سمت وی هجوم برد.

وی ادامه داد: سگ، صورت این پسربچه را گاز گرفت و امیرحسین که از شدت درد به‌خودش می‌پیچید، ‌شروع کرد به گریه کردن و فریاد زدن. برادر 8ساله امیرحسین وحشت‌زده سراغ مرد همسایه رفت و برای نجات برادرش از او کمک خواست. مرد جوان با دیدن صحنه وحشتناک، فورا به سمت کودک رفت، سگ را فراری و کودک را نجات داد.

عمه کودک افزود: در نهایت همسایه، وی را به بیمارستان رساند و با پدر امیرحسین تماس گرفت تا ماجرای این حادثه تلخ را به او اطلاع بدهد. هرچند امیرحسین، صورتش بخیه خورد و پس از ۳ روز درحالی‌که به‌نظر می‌رسید حالش خوب شده، از بیمارستان مرخص شد،

اما هیچ‌کس خبر نداشت که این شروع ماجرایی دردناک است.

عمه امیرحسین درباره جزئیات اتفاقی که برای کودک 5ساله رقم خورده، می‌گوید: امیرحسین ۳ روز در بیمارستانی در دزفول بستری بود. به ما گفتند که ۳ دوز واکسن هاری تزریق شده و امیرحسین حالش خوب است. البته در ظاهر حال امیرحسین خوب بود و او درحالی‌که صورتش بخیه خورده و پانسمان شده بود، از بیمارستان مرخص شد.

وی در ادامه گفت: اما بعد از چند روز تب سراغش آمد. تب امیرحسین هر لحظه بالاتر می‌رفت و او دچار سرگیجه شدید و حالت تهوع شده بود.

عمه امیرحسین توضیح می‌دهد: اول تصور نمی‌کردیم که تب او به حمله سگ مربوط باشد. برادرم و عروسمان، به سرعت پسرشان را به بیمارستانی در دزفول بردند و او بستری شد. پس از آنکه آزمایش‌های لازم از امیرحسین گرفته شد، مشخص شد سگی که امیرحسین را گاز گرفته مبتلا به هاری بوده و آنطور که به ما گفتند، تست هاری مثبت بوده است. خانواده امیرحسین که نگران وضعیت وی بودند، تصمیم گرفتند کودک را برای ادامه درمان، به بیمارستانی در تهران منتقل کنند.

عمه او می‌گوید: آنطور که پزشکان تهران می‌گویند، سهل‌انگاری در تزریق واکسن ضد‌هاری صورت گرفته؛ حالا یا دوزها به‌صورت کامل تزریق نشده یا واکسن تاریخش گذشته که تأثیری روی کودک نداشته و باعث بروز علائم هاری در بدن جگرگوشه ما شده است.

این زن ادامه می‌دهد: برادرم و همسرش اصلا حال مساعدی ندارند و این روزها بیشتر پیگیر حال امیرحسین هستند. روز و شب آنها در بیمارستان می‌گذرد، اما ما قطعا به‌زودی از تیم پزشکی بیمارستان موردنظر در دزفول شکایت می‌کنیم و آنها باید به‌خاطر این قصور پزشکی پاسخگو باشند.

سگ های ولگرد، آرامش ساکنان بسیاری از مناطق شهرستان دزفول را مختل کرده است و حل این مشکل، همت و تلاش مسئولان مربوطه بویژه شهرداری که متولی اصلی جمع آوری سگ های ولگرد است را می‌طلبد.

خروج از نسخه موبایل