نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

توضیحات معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص جان باختن کودک دزفول بر اثر حمله سگ ولگرد

img 20240611 wa0008

img 20240611 wa0008

عصار،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول در نشست خبری با خبرنگاران گفت :  در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رتبه پنج حیوان گزیدگی کشور را داشت و از سال ۱۳۹۶ در شهرستان دزفول تا کنون مرگی به دنبال هاری نداشتیم.

حیوان گزیدگی انسال افزایش داشته و از سال گذشته تاکنون هزار و ۶۲۲ مورد حیوان گزیدگی را از هاری پیشگیری و کنترل کردیم و از این تعداد ۵۲۰ مورد مربوط به امسال است.

این کودک ۶ ساله متأسفانه از ناحیه سر، صورت، دست و کمر دچار حمله شدید سگ قرار گرفت و پس از حدود یک ساعت و نیم توسط خانواده در حالت بیهوشی به بیمارستان رسانده شد.

به محض رسیدن به بیمارستان تحت شست‌وشو و انجام واکسیناسیون قرار گرفت.

خبر انقضای تاریخ واکسن‌ها صحت ندارد و به دلیل استفاده بسیار زیاد از واکسن‌ها هیچ یک از آن‌ها تا پایان تاریخ مصرف در انبار دارویی موجود نمی‌ماند.

علت فوت این کودک شدت جراحات وارده است و این کودک به مدت سه روز در بیمارستان دزفول تحت درمان کامل و تزریق دزهای واکسن قرار گرفت.

علائم هاری با گذشت زمان مشخص می‌شوند و این کودک پس از ترخیص از بیمارستان مجدد ۶ خرداد به بیمارستان مراجعه کرد و باتوجه به علائم نمونه گیری‌های لازم انجام و برای انستیتو پاستور ارسال و جواب مثبت دریافت شد.

کودک فوت شده با رضایت خانواده ترخیص انجام و به تهران منتقل می‌شود اما متأسفانه به دلیل زخم عمیق در بیمارستان تهران به کما رفته و متأسفانه فوت می‌شود.

خروج از نسخه موبایل