نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

توضیح دانشگاه خوارزمی در خصوص حواشی درخواست انتقال یک دانشجو

img 10062024 214112 (720 x 700 pixel)

img 10062024 214112 (720 x 700 pixel)

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، در پی انتشار خبری مبنی بر درخواست ۶۰ میلیون تومان پول از یک دانشجوی متقاضی انتقال به دانشکده هنر و معماری دانشگاه خوارزمی به عنوان کمک به دانشگاه، علی کاتبی، رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تکذیب این ادعا تاکید کرد: ما در دانشکده هنر و معماری دانشگاه خوارزمی به هیچ عنوان چنین درخواستی از کسی نمی کنیم. به دلیل موقعیت این دانشکده که در تهران قرار دارد دانشجویان زیادی تمایل دارند به این دانشکده انتقال پیدا کنند. براین اساس به دانشجویان متقاضی توضیح می دهیم که باید درخواست انتقال خود را به صورت کتبی اعلام کنند و این درخواست به گروه های آموزشی ارسال می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: به دانشجویان متقاضی انتقال یا میهمانی در دانشکده هنر و معماری دانشگاه خوارزمی اعلام می کنیم در درخواست کتبی خود سوابق علمی، پژوهشی، عضو خیرین، اینکه می توانند ارزش افزوده ای برای دانشگاه داشته باشند و غیره را عنوان کنند تا گروه آموزشی تصمیم گیری دقیق تری در خصوص این دانشجویان داشته باشد و این دانشجویان را در اولویت قرار بدهد.

رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه خوارزمی تاکید کرد: من به عنوان رئیس دانشکده در تصمیم گروه های آموزشی در خصوص درخواست دانشجویان برای انتقال یا میهمانی تاثیرگذار نیستم و نمی توانم به اجبار تعداد ظرفیت گروه و کلاس ها را افزایش دهم؛ چرا که مدیریت سایر مسائل آموزشی با مشکل مواجه می شود.

کاتبی با بیان اینکه کمک های خیرین به هیچ عنوان به حساب دانشکده هنر و معماری خوارزمی واریز نمی شود، یادآور شد: با توجه به اینکه تعداد متقاضیان انتقال به دانشکده هنر و معماری دانشگاه خوارزمی بسیار زیاد است؛ بنابراین با بسیاری از این درخواست ها موافقت صورت نمی گیرد در عین حال به این دانشجویان تاکید می کنیم اگر جزو خیرین دانشگاه هستند می توانند کمک های خود را به حساب خیرین دانشگاه واریز کنند؛ ضمن اینکه این مبلغ به هیچ عنوان اجباری نیست. در نهایت مجدد گروه آموزشی تصمیم گیرنده است که دانشجویی که به دانشگاه کمک مالی کرده است را پذیرش خواهد کرد یا نه.

وی با تاکید بر اینکه ما نسبت به خیرین دانشگاه مسئول هستیم، گفت: گاهی ممکن است ظرفیت یک کلاس که باید ۲۰ نفر باشد به ۲۵ نفر افزایش پیدا می کند. علت این افزایش ممکن است به دلیل مشکلات حاد بیماری دانشجویان بوده یا اینکه کسانی بودند که جزو خیرین دانشگاه هستند.

رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه خوارزمی در خصوص ادعای درخواست مبلغ ۶۰ میلیون تومان کمک به دانشکده از یکی از دانشجویان متقاضی انتقال گفت: ما از هیچ دانشجویی چنین درخواستی نداشتیم خود دانشجو درخواست داده است که می تواند این مبلغ به دانشگاه کمک کند.

خروج از نسخه موبایل