نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

گرایی و مختاری شانس المپیک را از دست دادند/ کاویانی‌نژاد مسافر پاریس شد

img 09062024 191017 (720 x 700 pixel)

img 09062024 191017 (720 x 700 pixel)

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، در وزن ۷۷ کیلوگرم تورنمنت مجارستان در مرحله یک چهارم نهایی محمدعلی گرایی برابر سلیمانف از آذربایجان دارنده ۲ مدال نقره جهان به روی تشک رفت و با نتیجه ۶ بر یک شکست خورد.

اعتراض محمدعلی گرایی به داوری

در حالی که محمدعلی گرایی مجری فن بود و توقع داشت که داور سوت بزند تا کشتی‌اش را ادامه دهد اما حریفش دو بارانداز زد. کادر فنی به این امر اعتراض کرد اما به نتیجه نرسید و در نهایت گرایی با نتیجه ۶ بر یک باخت.

در این وزن محمدرضا مختاری نیز باید برابر حریف ژاپنی‌اش به میدان رفت و ۹ بر صفر شکست خورد.

گرایی و مختاری با توجه به باخت در یک چهارم نهایی شانس حضور در المپیک را از دست دادند.

در مرحله یک‌هشتم نهایی این وزن، محمدرضا مختاری با نتیجه ۱۰ بر صفر پوکلاوویچ از کرواسی را شکست و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرده بود.

محمدعلی گرایی نیز با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل فریچ از مجارستان پیروز شده بود. به این ترتیب اولین کشتی گرایی بعد از دوران محرومیتش با پیروزی همراه شد.

شرایط انتخابی وزن ٧٧ کیلوگرم:

با عنایت به محرومیت و تعلیق آقایان محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری و در راستای گزینش شایسته‌ترین ظرفیت‌های فنی منطبق بر عدالت، نظر به ارزیابی فنی مثبت کادر فنی در خلال اردوی آماده سازی، چرخه انتخابی این وزن به صورت زیر خواهد بود: ۱. گرایی و مختاری به تورنمنت مجارستان اعزام خواهند شد. اگر کشتی گیری مدال طلا کسب کند، طبق چرخه، رقابت انتخابی درون اردویی بین این کشتی‌گیر و امین کاویانی‌نژاد برگزار خواهد شد. کاویانی‌نژاد به یک پیروزی و حریف وی به دو پیروزی در این مسابقه نیاز دارند. با توجه به بازه زمانی کوتاه تا رقابت‌های المپیک پاریس (۴۵ روز) مقرر شد که تاریخ رقابت مرحله نهایی سوم تیر در محل کمپ تیم‌های ملی باشد.

با توجه به اینکه مختای و گرایی نتوانستند به فینال رقابت‌های مجارستان صعود کنند، نماینده وزن ۷۷ کلیوگرم کشتی فرنگی ایران در المپیک، امین کاویانی‌نژاد خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل