نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اسلامی: تاکنون ۶ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند

اسلامی

اسلامی

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، اسلامی افزود: توصیه می‌کنیم داوطلبان دارای شرایط حتما در یکی دو روز اول ثبت‌نام کنند؛ چون روز‌های انتهایی شلوغ است و با ازدحام مواجه خواهند شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: شش نفر از افراد به ترتیب محمدرضا صباقیان بافقی، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی خوراسگانی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی و علی اردشیر لاریجانی، افرادی هستند که ثبت نام قطعی داشته‌اند.

اسلامی گفت: در این دوره، ماده ۳۵، ماده ۵۵ و مصوبه ابلاغی شورای نگهبان برای ملت شریف ایران تشریح شده است لذا کسانی در مرحله داوطلبی وارد عرصه رقابت ریاست جمهوری می‌شوند که دارای حداقل مدرک فوق لیسانس، بازه سنی ۴۰ تا ۷۵ سال، ۴سال سابقه تصدی مسئولیت‌های کلان کشور و گواهی فقدان سوء پیشینه باشند.

وی اظهار کرد: این موارد سبب شده است که یک نظمی در ثبت نام در ستاد انتخاب شکل بگیرد، بنابراین مردم ایران نسبت به اطلاعیه دقت بسیار خوبی داشته‌اند و امیدواریم تا انتها با همین روند در خدمت ملت ایران باشیم.

ایرانیان خارج از کشور می‌توانند داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شوند

اسلامی عنوان کرد: ایرانیان خارج از کشور هم در امر رأی دهی مشارکت دارند و هم می‌توانند می‌توانند داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شوند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: نماینده و وکیل داوطلبان دارای شرایط که در ایران حضور ندارند می‌توانند با حضور در وزارت کشور ثبت‌نام آن‌ها را انجام دهند.

خروج از نسخه موبایل