نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

بازدید اصحاب رسانه از از هواشناسی صفی آباد دزفول

img 20240529 191425 790

img 20240529 191425 790

به گزارش خبرنگار خبرشهر،علیرضا رشنو روز چهارشنبه در جریان بازدید اصحاب رسانه از تجهیزات هواشناسی صفی آباد دزفول گفت: بارندگی‌های منطقه به صورت رگباری و همراه با رعد و برق شدید شده است، افزود: کشته شدن افراد به دلیل برخورد صاعقه در گذشته نیز بوده ولی اکنون به دلیل تغییر اقلیم و رگباری شدن بارندگی‌ها آمار آن افزایش یافته است.

رشنو اظهار کرد: ابرهای کومولوس در ارتفاع ۹۰۰ تا یکهزار و ۲۰۰ متر مستقر می‌شوند ولی اکنون در ارتفاعات پایین تر مستقر می‌شوند لذا میزان اصابت رعد و برق به سطح زمین افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تلفن همراه، صاعقه را جذب می‌کند، ادامه داد: بهترین مکان برای در امان ماندن از برخورد صاعقه، قرار گرفتن در خودرو است و در صورتیکه خودرو در اختیار نبود باید روی سطح زمین دراز کشید.

رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول هورالعظیم را یکی از عوامل تحریک کننده ابرها برای بارندگی دانست و گفت: خشک شدن هورالعظیم و همچنین احداث سدهای متعدد در ترکیه و ایران باعث خشکی این هور و تاثیر آن در تغییر اقلیم شده است.

وی با بیان اینکه جنوب عراق تالاب‌های زیادی داشت که اغلب خشک شده‌اند، افزود: اقداماتی نظیر تولید گازهای گلخانه‌ای و استفاده از مواد از بین برنده لایه اوزون باعث تغییر اقلیم می‌شود که باید برای جلوگیری از آن آگاهی خود را بالا ببریم و اقداماتی نظیر خودداری از حفر چاه‌ها و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای را مدنظر قرار دهیم.

خبرنگار مهدی حلاج خوب











خروج از نسخه موبایل