نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم؛ دولت سیزدهم پایه‌گذار انتخابات الکترونیک

انتخابات الکترونیک

انتخابات الکترونیک

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز در ۲۲ حوزه انتخابیه آغاز شده و بار ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه انجام می‌شود.

در تهران و هفت حوزه انتخابیه دیگر انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

تفاوت مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم با دور اول آن در الکترونیکی شدن شعب اخذ رای است.در این دوره، حدود هشت حوزه تمام الکترونیک است و بیش از ۶۰ درصد نمایندگان را شامل می‌شود.

در کل حوزه انتخابیه تهران تعداد ۳۷۰۰ صندوق رای و در شهر تهران ۲۸۷۴ صندوق رای آرای مردم را ثبت می‌کنند.

در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی باتوجه به این‌که این دوره هم مثل دوره گذشته احراز هویت و استعلامات به شکل برخط انجام و در هشت حوزه انتخابیه هم انتخابات به شکل کاملاً الکترونیک رخ می‌دهد، نقش ارتباطات مهم است.

درصد بالایی از شعب اخذ رای کار خود را سر وقت آغاز کردند و بر اساس گزارش ناظران حضور مردم نیز با توجه به سوابق دوره‌های مختلف در ساعات اولیه حضور خوبی بوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اولین ساعات رای‌گیری با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) رای خود را به صندوق انداختند و در بیاناتی تاکید کردند که انتخابات فی نفسه کار مهم و اساسی برای کشور و مردم است، انتخابات نشانه حضور مردم و نشانه اراده و تصمیم گیری مردم است بنابراین وظیفه ملی هر انسانی که مایل است کشور پیشرفت داشته باشد و به مقاصد بزرگ نزدیک شود این است که در انتخابات شرکت کند.

۴۰ هزار نفر به عنوان عوامل برگزاری انتخابات در این دوره فعالت داشته‌اند.
سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور هم پس از سفر استانی که پنجشنبه به قم داشته است و دیدار با مراجع و علمای قم با حضور در مسجد جامع حضرت صاحب الزمان (عج) در شهرک صالح آباد رای داد و در سخنانی با بیان این‌که مجلس قوی در کنار دولت قوی می تواند ایران قوی را رقم زند، گفت: امیدوارم با رای مردم، مجلس قوی شکل گیرد؛ مجلس قوی می تواند قوانین مورد نیاز کشور را تصویب کرده و ریل گذاری قوی برای کشور داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل