نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

با راه اندازی بیمارستان یازهرا، دزفول به یک شهر توریسم درمان تبدیل می شود

img 20240407 152542 727

img 20240407 152542 727

به گزارش خبرشهر علیرضا خسروپناه امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ستاد دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، بیمارستان بزرگ یازهرا را یک ابر پروژه برشمرد و اظهار کرد: یکی از چالش های ما چالش تخت های بستری است، با وجود اینکه بیمارستان تامین اجتماعی افتتاح شده و تخت های بیمارستان گنجویان نیز افزایش یافته اما ضریب اشغال تخت ها بیش از ۹۰ درصد است لذا راه اندازی بیمارستان یازهرا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است‌.

وی پیشرفت فیزیکی این بیمارستان در سال ۱۴۰۱ را ۵۴ درصد عنوان کرد و افزود: اکنون پیشرفت این بیمارستان بیش از ۸۲ درصد است، طی دوسال اخیر بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این بیمارستان اختصاص یافته، در حال حاضر نیز دو طبقه این پروژه به طور کامل ساخته شده و انشعابات گاز و برق نیز با همکاری دستگاه های متولی در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: موضوع تشکیلات این بیمارستان در وزارت بهداشت با ۵۰۱ تخت مصوب انجام شده و در حال حاضر برنامه‌های ما در سازمان استخدامی کشور آغاز شده و در حال اخذ مجوز استخدامی ها هستیم‌. همچنین دستور و نامه خرید تجهیزات بیمارستان با حضور وزیر بهداشت در دزفول صادر شد و تجهیزات بزودی خریداری می شود.

خسروپناه با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به ویژه اعتبارات نفت، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تنها دانشگاهی بود که سال قبل استانداری خوزستان نامه اختصاص اعتبارات نفت را برای این دانشگاه صادر کرد اما به دلیل فرارسیدن نوروز این مهم به امسال موکول شد لذا ۷۵ میلیارد تومان اعتبار نفت از طریق مصوبات سفر طی روزهای آینده به دانشگاه اختصاص می یابد ضمن اینکه به طور کلی اعتبار نفت این دانشگاه از طریق مصوبات سفر ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت به این بیمارستان اختصاص یافت‌.

خسروپناه ابراز امیدواری کرد این بیمارستان در هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به گستره بالای کار درمانی و بهداشتی در دزفول گفت: دزفول طی سال های اخیر به عنوان یک مرجع سلامت در جنوب غرب کشور شناخته شده است که این امر هم افتخار است و هم اینکه گردشگری سلامت و کسب و کارها را به واسطه حضور بیماران از شهرهای مختلف رونق داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه با راه اندازی بیمارستان یازهرا توریسم درمانی در دزفول فعال و منابع مالی خوبی وارد شهرستان خواهد شد، عنوان کرد: با راه اندازی یازهرا نیاز شهرستان به تخت بیمارستانی تا ۲۰ سال آینده تامین می شود لذا با توجه به این موضوعات بهره برداری هرچه سریعتر از این بیمارستان اولویت علوم پزشکی دزفول است و همت جمعی برقرار شده است.

خروج از نسخه موبایل