نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ماجرای مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی چه بود؟

محمدامین آقامیری

محمدامین آقامیری

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، سید محمد امین آقامیری بعد از ظهر امروز _دوشنبه، سی‌ام بهمن_ در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی اظهار کرد: مصوبه اخیر با دو هدف طراحی شد، اول بحث طراحی درست زیست‌بوم سکوهای کشور است، سکوها بخشی از زیست بودم اقتصاد دیجیتال هستند که اگر چارچوب‌های مؤثری فعالیت کنند، شاهد رشد جدی آن‌ها خواهیم بود بر همین اساس بحث مزیت‌بخشی در توسعه عوامل مؤثر در کیفیت، بخشی سکوها مطرح شد.

وی افزود: در بخش دوم بحث اقتصادی زیست‌بودم مدنظر قرار گرفت که در سند جدید تسهیل درآمد تولیدکنندگان محتوا نیز مدنظر قرار گرفت که زیست بودم سکوها را در کشور ارائه می‌دهد.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی عنوان کرد: یکی از نکاتی که کاربران سکوهای ایرانی تذکر دادند، اضافه شدن خدمات پرکاربرد به سکوها است تا بتواند انواع نیازهای خود را برطرف کند.

وی گفت: مبحث بعدی، مرحله اول سال قبل اعلام شد؛ سکوهای خارجی شامل سه دسته می‌شوند، دسته اول سکوهای بازی که قواعد کشور را رعایت می‌کنند، برخی دیگر برخی از قواعد را رعایت نمی‌کنند و قرار شد در داخل کشور نمایندگی بزنند که این موضوع در مصوبه اخیر راه‌حل‌های دیگری ارائه شد، یکی اینکه بخش خصوصی یا فعالان و نمایندگی‌های آن‌ها مذاکراتی انجام دهند یعنی به جز مالک این مسئولیت را برعهده بگیرند.

آقامیری بیان کرد: مسیر سوم نیز این بود که برخی از خدمات است که مردم به آن‌ها احتیاج دارند که برای آن در نظر گره شد با ابزارهای فنی، قابلیت پیاده‌سازی قوانین و مقررات انجام شود.

خروج از نسخه موبایل