نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رد فعالیت انتخاباتی مسئولان دولتی/ اعلام لیست خبرگان جامعه روحانیت در تهران

مجلس خبرگان

مجلس خبرگان

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران، با رد فعالیت وزرا و مسئولان دولتی در انتخابات مجلس گفت: تاکید اکید رئیس جمهور به اعضای دولت است که هیچ یک از اعضای دولت در هیچ تشکل سیاسی فعالیت نداشته باشند و همه کمک کنند تا انتخابات پرشور و اشتیاق برگزار شود.

از امروز فرصت ۱۵ روزه تبلیغات داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد. ۱۴۴ داوطلب در ۳۱ استان برای تصدی ۸۸ کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری طی یک دوره هشت ساله، در این انتخابات با یکدیگر رقابت می‌کنند. دیشب ستاد انتخابات کشور، اسامی کاندیداهای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد.

فرصت تبلیغات کاندیداهای مجلس دوازدهم از ۳ اسفند آغاز می‌شود. به گفته سید محمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی وزیر کشور، برای انتخابات مجلس نزدیک به ۱۵ هزار نفر تایید صلاحیت شدند و شرایطشان برای نامزدی در انتخابات فراهم شده است. این افراد آماده باشند که از روز سوم اسفند تا پایان روز نهم اسفند می‌توانند برای تبلیغات اقدام کنند.

دیشب هم محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور از محرومیت از دو دوره کاندیداتوری برای نامزدهایی که از قوانین مالی انتخابات عدول کنند، خبر داد.

انتشار لیست خبرگان جامعه روحانیت در تهران

امروز لیست جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در تهران به سرلیستی آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی منتشر شد. غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو شورای مرکزی و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص نحوه ارائه لیست مشترک با جامعه مدرسین برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نشست هماهنگی که با هم داشتند پیشنهادات خود را برای ترکیب لیست خبرگان دوره ششم با هم مبادله کردند. در اکثر موارد ما با هم اشتراک نظر داشتیم البته پیشنهاداتی که ما به عنوان جامعه روحانیت مبارز مطرح نمودیم بر اساس شاخص هایی بود که آنها را لحاظ کردیم. ما تمام همت مان این بوده که به لیست واحد برسیم.

img 14022024 212827 (720 x 700 pixel)

در این لیست نام محمد علی موحدی کرمانی، علیرضا اعرافی، محسن اسماعیلی، مصطفی پورمحمدی، سید محمد علی موسوی جزائری، حمید حوالی شهریاری، قربانعلی دری نجف‌آبادی، علی رازینی، حسینعلی سعدی، هادی صادقی، غلامعلی صفایی، محسن قمی، محمود محمدی عراقی، غلامرضا مصباحی‌مقدم، علی مومن‌پور و غلامعلی نعیم‌آبادی دیده می‌شود.

معرفی رئیس هیئت اجرایی امناء

امروز سید نظام‌الدین موسوی دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امناء) در حکمی محمدرضا میرشمسی را به عنوان رئیس هیئت اجرایی ائتلاف امناء منصوب کرد. ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امناء) ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ با حضور ۲۰ جبهه، حزب و تشکل سیاسی اصولگرا اعلام موجودیت کرد.

همچنین پرویز سروری رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) در شهر تهران از آغاز مصاحبه‌های تخصصی حوزه حکمرانی، با داوطلبان حضور در لیست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خبر داد. سروری با بیان اینکه، «فرآیند مصاحبه‌، سه روز به طول می‌انجامد» اظهار کرد: از حدود ۲۵۰ نامزد معرفی شده‌ توسط کانون‌های تخصصی، افراد شاخص جبهه انقلاب و احزاب و جریانات سیاسی که شاخص‌های اولیه حضور در لیست تهران را دارند، سوالات تخصصی در حوزه قانونگذاری، حکمرانی و سیاست‌گذاری پرسیده خواهد شد و نامزدها از این جنبه ارزیابی می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل