نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دکتر فرهنگ آزاد اندیش ، دبیر کل نهاد صلح و سازش اتحاد عدالت اجتماعی کشور طی پیامی مردم را به راهپیمایی ۲۲ بهمن و مشارکت مردم و برگزاری انتخابات دعوت کرد

img 20240207 141329 767

img 20240207 141329 767

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در اسلام هدف نهایی هر فعالیتی رشد و تعالی انسان است و توسعه انسانی بر هر امری مقدم است بدون شک یکی از اصلی‌ترین میدان‌های حضور مردم برای نقش‌آفرینی طی سال‌های پس از انقلاب انتخابات بوده که مردم با حضور قدرتمند و باشکوه در آن اثبات کرده‌اند که این نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است.

شکل گیری گفتگوی اجتماعی و مشارکت مردم، اعتماد عمومی را در جامعه افزایش می دهد و فضا که مثبت شود ظرفیت‌ها بر هم افزا می شود.

وی گفت البته مشارکت باید در همه سطوح اعم از تصمیم گیری ، مطالبه گری، نظارت و اجرا دنبال شود. مردم باید اعتماد شوند تا اعتماد کنند.سیره رهبری انقلاب هم همواره تاکید بر اهمیت مشارکت مردم و برگزاری انتخابات بوده است و تاکید نموده‌اند که نه تنها جمهوریت بلکه اسلامیت نظام هم وابسته به انتخابات است. و هرگونه تبلیغ علیه مشارکت مردم را مخالفت با ایران، اسلام و جمهوری اسلامی دانسته‌اند ، پشتوانه مردمی حاصل از مشارکت و افزایش مشروعیت و مقبولیت نظام ، توان رایزنی های بین المللی سیاست خارجی در راستای تحقق منافع ملی کشور را به طور چشمگیری افزون تر می‌کند.

دنیا اکثراً بنا را بر این می‌گذارند که شرکت در انتخابات حق مردم است. در ایران و در فلسفه‌ی سیاسی هم بحثی هست که رأی‌ دادن حق یا تکلیف است. بعضی‌ها با کلمه‌ی تکلیف مشکل دارند؛ یعنی وقتی گفته می‌شود که رأی‌دادن تکلیف است، تصور می‌کنند که تکلیف‌بودن خلاف اختیار و انتخاب مردم است و این غلط است. اتفاقاً جوامعی که دموکراسی در آن‌ها عمق بسیار زیادی دارد، رأی‌دادن را جزء تکلیف مردم می‌دانند.

شما می‌توانی حق را استفاده کنی، می‌توانی استفاده نکنی؛ امّا تکلیف این است که شما اگر استفاده نکنی ضرر و زیان به جامعه می‌زنی.

انشالله مردم با حضور با شکوه و حداکثری فارق از هرگونه قوم گرایی و نسبت های فامیلی، کاندید صالح و کارآمد را بر اساس رزومه و فعالیتهایی که در ادوار گذشته برای خدمت به جامعه و مردم و نظام انجام داده انتخاب کنند و انشالله با بصیرت و آگاهی کامل از ورود کاندیدهای غیر صالح به مجلس جلوگیری کنند.

 

دکتر فرهنگ آزاد اندیش ، دبیر کل نهاد صلح و سازش اتحاد عدالت اجتماعی کشور

خروج از نسخه موبایل