نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

۱۱ پروژه آب و فاضلاب به مناسبت دهه فجر در شهرستان دزفول بهره برداری و یا کلنگ زنی می شود

img 20240130 wa0000

img 20240130 wa0000

به گزارش خبرشهر، حسین سعادتی فر صبح امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اداره آب و فاضلاب منطقه دزفول برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان دزفول دارای ۱۵۰ هزار اشتراک آب، ۴۲ هزار اشتراک فاضلاب، ۸۵۰ کیلومتر شبکه آب و ۳۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ حلقه چاه آب شرب در سطح شهرستان دزفول در مدار قرار دارد، افزود: آب شرب تمام سطح شهر و ۲۲۰ روستای شهرستان توسط این ۱۰۰ حلقه چاه تامین می شود اما آب شرب دو منطقه سردشت و شهیون از طریق رودخانه دز تامین می شود.

سعادتی فر به تشریح دو پروژه مهم آبفای دزفول در حوزه فاضلاب پرداخت و تصریح کرد: بزرگترین نقطه آلودگی رودخانه دز در قسمت غرب و مربوط به فاضلاب پادگان زرهی بود که خوشبختانه پس از اجرای طرحی با اعتبار ۵ میلیارد تومان این فاضلاب به طور کامل به سمت تصفیه خانه فاضلاب هدایت می شود و اکنون قسمت غرب رودخانه دز هیچگونه آلودگی ناشی از ورود فاضلاب خام ندارد.

سعادتی فر ادامه داد: پروژه اجرای ۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب و ۵ هزار انشعاب خانگی در کوی مدرس نیز با صرف اعتبار ۵۰ میلیارد تومان توسط پیمانکار درحال اجراست و پیش‌بینی می شود در ایام دهه فجر به بهره برداری برسد.

مدیر آبفا منطقه دزفول به تشریح پروژه های حوزه آب پرداخت و گفت: امسال یک دستگاه کدورت زا با صرف اعتبار ۵ میلیارد تومان خریداری و در شهر سالند دزفول نصب و مشکل قدیمی و بزرگ مردم این منطقه در مواقع بارندگی برطرف شد، همچنین مخزن آب شهر سالند با صرف اعتبار ۲۰ میلیارد تومان نیز به مناسبت دهه فجر بهره برداری می شود.

سعادتی فر توضیح داد: از آنجایی که آب شرب سردشت از رودخانه دز تامین می شود، در مواقع بارندگی آب رودخانه گل آلود شده و در نتیجه کدورت آب بالا رفته و موجب قطع آب شهر سالند و بی آبی ساکنان منطقه می شد، خوشبختانه با نصب این دستگاه حتی در مواقع بارندگی های شدید آب شرب شفاف و سالم در اختیار شهروندان سالند قرار می گیرد.

وی رفع مشکل آب روستای حسین کلولی و مهاجرین را دیگر پروژه مهم حوزه آب برشمرد و عنوان کرد: مردم این مناطق طی ۳۰ سال اخیر با مشکل آب شرب مواجه بوده اند، خوشبختانه پروژه ای با صرف اعتبار ۲۰ میلیارد تومان شامل حفر یک حلقه چاه اختصاصی برای روستای حسین کلولی و اجرای خط انتقال ۴.۵ کیلومتری با پیشرفت ۹۵ درصد در حال اجرا است و امیدوار هستیم ظرف دو هفته آینده و به مناسبت دهه فجر وارد مدار شود، با اجرای این طرح به دلیل اینکه بار سنگین از روی شبکه برداشته می شود مشکل افت و قطعی آب در شهرک های صنعتی نیز برطرف می شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۴ حلقه چاه در سطح شهر دزفول وارد مدار شده است، افزود: تلاش می شود ظرف چند ماه آینده ۴ حلقه چاه دیگر نیز در مناطق گاومیش آباد شرقی، مهرشهر، پیام نور، دزآب یا شهرک محمد بن جعفر وارد مدار شود ضمن اینکه در سال گذشته نیز ۸ حلقه چاه وارد مدار شده است.

مدیر آبفا منطقه دزفول از بهره برداری از ۴ حلقه چاه در کوی زیباشهر با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر خبر داد و افزود: چاه روستای گاومیش آباد شرقی و کوی مهرشهر حفر شده و آماده تجهیز هستند اما عملیات اجرایی حفر چاه کوی پیام نور طی هفته آینده آغاز می شود.

سعادتی فر از آغاز عملیات اجرایی احداث شبکه آب مسکن ملی زیباشهر با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر خبر داد و یادآور شد: طی روزهای اخیر عملیات اجرایی احداث آبگیر طرح بزرگ آبرسانی دزفول با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان با حضور وزیر نیرو آغاز شد، پس از بهره برداری از این طرح بزرگ و مهم که در اختیار سازمان آب و برق است ۷۰ درصد آب شهر دزفول از رودخانه دز تامین می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پای کار بودن و تلاش های شبانه روزی مجموعه آبفا منطقه دزفول در راستای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان، افزود: زمان رسیدگی به شکستگی ها و رفع حوادث شبکه در دزفول کمتر از ۲۴ ساعت است. به طور کلی آب و فاضلاب دزفول یکی از توانمندترین آب و فاضلاب های کشور محسوب می شود به گونه ای که بارها از تجربیات و توان آبفا منطقه دزفول برای رفع مشکلات آب و فاضلاب در برخی استان ها و شهرستان های کشور استفاده است.

خروج از نسخه موبایل