نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

هنر باعث تصرف قلوب خواهد شد

img 19012024 213911 (720 x 576 pixel)

img 19012024 213911 (720 x 576 pixel)

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، غلامحسین امیرخانی در آئین افتتاحیه هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی که شامگاه جمعه ۲۹ دی در سالن شهید رجایی قزوین، برگزار شد؛ اظهار کرد: ما امروز در ایران هنری چندین هزار ساله و چهره‌های برتری داریم که برای ما به شأن و منزلت تبدیل شده و در زمره امانت الهی قرار گرفته است. امانت الهی یعنی خاطره تاریخی یک ملت و جان‌های عزیزی که برای آن زحمت کشیدند و آن را صیقل دادند.

وی با بیان اینکه یکی از هنرهای اصیل به جامانده از گذشته تا به امروز آواز است، خاطرنشان کرد: قزوین زیارتگاه استاد آواز ایران «اقبال آذر» است که یکی از پنج استاد تاریخ موسیقی آوازی ایران است.

امیرخانی با اشاره به اینکه آواز نماینده ادبیات ایران است، تصریح کرد: آواز ایرانی مانند آواز موسیقیایی هندی بی‌نظیر بوده و شناسنامه ماست و انتظار می‌رود، متولیان فرهنگ و هنر از آوازی که نماینده ادبیات ایران است حمایت کنند.

وی بیان کرد: هنر باعث تصرف قلوب خواهد شد بنابراین باید ابتدا سعی کنیم با ابزار هنر گارد بسته قلب را باز کرده و قلب را تصرف کنیم تا حرف بر دل بنشیند.

این استاد برجسته خوشنویسی در پایان با بیان اینکه بدون اندیشه، امنیت در جامعه ممکن نیست و باید ریشه امنیت را در اندیشه اعضای جامعه جست‌وجو کرد، اظهار کرد: اندیشه قوی به جامعه امنیت پایدار می‌بخشد.

خروج از نسخه موبایل