نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

گروه‌های سیاسی برنامه‌های مدون خود را صادقانه و منصفانه در معرض انتخاب مردم قرار دهند

انتخابات1

انتخابات1

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی در بیانیه شماره ۱۹ خود درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد گروه های سیاسی ضمن تقویت امید به آینده نزد ملت ایران، با ارائه برنامه‌های روشن و کارشناسی، راه‌های برون‌رفت از مسائل موجود را نمایش داده و با پرهیز از مجادله و سیاه‌نمایی، بکوشند واقعیت‌های ذهنی و برنامه‌های مدون خود را صادقانه و منصفانه در معرض انتخاب مردم شریف ایران قرار دهند

ایران اسلامی، در مسیر صعود به قله‌ها و در تکاپوی ساخت تمدن نوین، بیش از هر زمان دیگر به حضور و مشارکت مردم عزیز محتاج است. فرصت انتخابات پیش‌رو به عنوان یکی از محوری‌ترین نقاط سرمایه‌ساز و در جایگاه یکی از مؤثرترین ابزارهای حضور شهروندان، از اهمیت وافری برخوردار است.

نچنانکه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در دیدار خویش با مردم کرمان و خوزستان فرمودند: «ملّت ایران برای انجام این دو انتخابات باید به بهترین شکل آماده باشد.» لازم است آحاد مردم همزمان با دست‌اندرکاران و مدیران مربوطه برای این امر مهم تدارک ویژه ببینند. بر همگان روشن است که در نظام مقدس ما، مجلس شورای اسلامی چه جایگاه رفیع و نقش سرنوشت‌سازی دارد. چنانچه بتوان با انتخاب درست و آگاهانه، از ضعف‌های مجلس کاست و بر قوت‌های آن افزود، قطعا مسیر پیشرفت ایران در لایه قانونگذاری و نظارت، با سرعت و سهولت بیشتری طی خواهد شد؛ کشور در شرایط حاضر به مجلسی انقلابی و بصیر محتاج است که با حضور انسان‌های متخصص، خودساخته و جهادی بتواند در شناسایی مسائل مهم کشور به درستی عمل کند و ریل‌های ناصحیح و ناصواب را ترمیم و روش‌های مبتکرانه جدیدی را در مدیریت کشور پایه‌گذاری کند. نظیر همین اهمیت برای مجلس خبرگان رهبری نیز به عنوان رکن تعیین‌کننده رهبری انقلاب اسلامی قابل توجه است. در همین رابطه مقام معظم رهبری رهیافت‌های مهمی را برای برگزاری انتخابات پیش‌ رو تبیین فرمودند:

«بنده چهار خصوصیت را در اول امسال راجع به این انتخابات به ملت ایران عرض کردم: اولاً مشارکت قوی، ثانیاً رقابت واقعی، ثالثاً سلامت به معنای حقیقی کلمه، و رابعاً امنیت انتخابات». (۲ دی ۱۴۰۲)

بدین جهت بایستی در شرایط کنونی این هرچهار مؤلفه حیاتی، مد نظر تمامی طرف‌های مؤثر در امر انتخابات قرار گیرد. از یک‌سو مردم غیور و شریف که باید بکوشند به هر نحو ممکن تنور مشارکت در انتخابات را گرم کرده و با دامن زدن به موج عمومی دعوت به انتخابات، انگیزه‌ها و بینش‌های خود را برای شرکت حداکثری در انتخابات، بیفزایند. از سوی دیگر دستگاه‌های مجری و ناظر انتخابات که بایستی در برقراری سلامت و رقابت این فعل سیاسی، هیچ مسامحه و کم‌توجهی را روا ندارند.

از جانب دیگر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید با تمام توان و قوا در صحنه امنیت و سلامت انتخابات حاضر باشند و همچون ده‌ها انتخابات سرنوشت‌ساز در جمهور اسلامی، برگ زرین دیگری بر پرونده مشارکت سیاسی کشور بیفزایند؛ و اما تکلیفی بزرگ بر دوش اصحاب سیاسی، احزاب و نامزدهای درگیر در انتخابات است. به نظر می‌آید گروه‌های سیاسی بایستی چند امر مهم را در دستور کار خود قرار دهند:

نخست ضمن تقویت امید به آینده نزد ملت ایران، با ارائه برنامه‌های روشن و کارشناسی، راه‌های برون‌رفت از مسائل موجود را نمایش داده و با پرهیز از مجادله و سیاه‌نمایی، بکوشند واقعیت‌های ذهنی و برنامه‌های مدون خود را صادقانه و منصفانه در معرض انتخاب مردم شریف ایران قرار دهند. دیگر آنکه هرکدام از طرف‌های سیاسی اولویت خود را بر بالا بردن مشارکت عمومی در انتخابات قرار دهند و فارغ از آنکه کدام دسته و گروه سیاسی، منتخب مردم باشد، منفعت و صلاح عمومی کشور را در رونق انتخابات و افزایش حضور مردم بدانند.

نکته مهم دیگر آن است که تمامی مردم و اهالی سیاست و رسانه بدانند دشمن قسم خورده ایران اسلامی، هنوز با چنگ و دندان مترصد فرصت‌های محتملی هستند که مجددا به صورت مظلوم ملت ایران پنجه اندازند و کینه و حقد پوشالی خود را از پس چهار دهه شکست و ناکامی، در سرزمین مقدس ما پیاده کنند. بدین جهت همه ما باید با مراقبت و تقواورزی، به گونه‌ای عمل کنیم که راه نفوذ دشمن از هرجهت بسته باشد و در نهایت همه ما با انجام تکلیف الهی و مسئولیت مدنی خود سربلند و عزتمند باشیم. ان‌شاءالله

در خاتمه ضمن محکومیت جنایت‌های ددمنشانه رژیم جعلی و غاصب اسرائیل علیه سرزمین مظلوم فلسطین، حمایت خود را از نهضت مقاومت مردم غزه اعلام می‌داریم و از جانب دانشگاهیان انقلابی، برای هرگونه حمایت و پشتیبانی از جبهه حق اعلام آمادگی می‌کنیم.

مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی ایران

خروج از نسخه موبایل