نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

میانگین چاقی، اضافه وزن و ناهنجاری قامتی بین دانش‌آموزان ۳۳درصد است

91e9c24c 8bfe 47fe 96e5 b1c057a0eb04

91e9c24c 8bfe 47fe 96e5 b1c057a0eb04

بحران چاقی و مشکلات ساختار قامتی دانش‌آموزان

 

 

به گزارش خبر شهر «صادق ستاری فرد» معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد : در زمینه شیوع چاقی، اضافه وزن و مشکلات ساختار قامتی میان دانش آموزان در شرایط بحرانی قرار داریم، به طوریکه از هر سه دانش آموز یک نفر دچار چاقی یا مشکلات ساختار قامتی است.

وی تصریح کرد : به این ترتیب ۳۳ درصد دانش آموزان کشور از مجموع ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دچار مشکلات جدی هستند.

ستاری فرد تاکید کرد :مسأله سلامت دانش آموزان در این زمینه نیازمند عزم ملی و همکاری و پشتیبانی حداکثری نظام سلامت دارد که به جد در سیاست های کلی نظام سلامت هم تاکید و ابلاغ شده است.

وی گفت: تولیت اصلی نظام سلامت در کشور باید به این مهم توجه کند زیرا در زمینه شیوع اضافه وزن و مشکلات ساختار قامتی به جد دچار بحران هستیم و ورود وزارت بهداشت به این موضوع ضروری است و خواستار همکاری این وزارتخانه برای حل چالش های موجود هستیم.

 ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سبک شهر نشینی و سبک تغذیه و کم تحرکی در دانش آموزان موجب بروز این چالش‌ها شده است، بیان کرد :متاسفانه در برخی شهرها میزان نرخ اضافه وزن دانش آموزان از ۴۰ درصد هم عبور کرده است، بنابراین زنگ خطر در این حوزه به صدا درآمده است.

وی بیان کرد : بیماری چاقی علاوه بر تبعات اجتماعی و سلامتی حتی در زمینه پیشرفت تحصیلی هم برای دانش‌آموز چالش آفرین می شود.

خبرنگار و گزارشگر:. محمد علی یزدی

خروج از نسخه موبایل