نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

سرپرست فدراسیون ورزش های دانش آموزی مطرح کرد؛ هر دانش آموز یک مهارت

1072428

1072428

 

سرپرست فدراسیون ورزش های دانش آموزی گفت: در جدیدترین اهداف معاونت تربیت بدنی و سلامت باید هر دانش آموز یک مهارت یاد بگیرد و گواهی آن از طرف ادارات آموزش و پرورش صادر شود.

به گزارش خبر شهر ؛ صفدر سلطانی اظهار داشت:امسال برای نخستین بار مجمع فدراسیون ورزش های دانش آموزی به میزبانی شهر مشهد برگزار شد و با معنویت و برکت  امام هشتم عجین شد.
سرپرست فدراسیون ورزش های دانش آموزی با اشاره به اینکه شرایط حاکم بر هیات های ورزشی در وزارت ورزش و جوانان را نمیتوان با وزارت آموزش و پرورش قیاس کرد گفت: اینکه انتظار داشته باشیم هیات ورزشی دانش آموزی همانند هیات های ورزشی وزارت ورزش و جوانان اداره و برگزار شود اشتباه است.
وی با تقدیر از زحمات هیات های دانش آموزی و زحمات های به ثمر نشسته مسئولین این بخش بیان کرد: به واسطه تلاش های شما بوده که هم اکنون فدراسیون ورزش های دانش آموزی جایگاه بالایی دارد.
وی با تاکید بر عدم جداسازی فدراسیون ورزش های دانش آموزی از بدنه معاونت تربیت بدنی و سلامت گفت: معاونت تربیت بدنی و سلامت بر اساس قانون وزارت آموزش و پرورش تکلیف دارند در حوزه ورزش فعالیت کنند و جدا سازی این دو از هم شرایط را برای پیشبرد اهداف در هیات های دانش آموزی دشوار می کند.
وی با ابزاز خرسندی از اینکه شرایط بودجه ای در حوزه تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی نسبت به گذشته بهبود یافته است اظهار کرد: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت خانه تاکید کردند که دانش آموزان دوره دوم ابتدایی، اول متوسطه و دوم متوسطه باید یک مهارت یاد بگیرند و برای آنها گواهی این مهارت از سمت ادارات آموزش و پرورش صادر شود.
وی یادآور شد: خوشبختانه برنامه هفتم به صراحت آموزش و پرورش را مکلف به همکاری با فدراسیون ورزش های دانش آموزی کرده است.
وی افزود: طبق برنامه هفتم توسعه وزارت آموزش و پرورش مکلف است نسبت به ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه ای و تخصیص نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات و منابع مالی مورد نیاز فدراسیون ورزش دانش آموزی و هیات ها و انجمن های ورزشی تابعه آن و دانشگاه فرهنگیان و رجایی و جبران خدمات معلمان تربیت بدنی در ساعات غیر موظف اقدام نماید.
سرپرست فدراسیون ورزش دانش آموزی  اذعان کرد: دوره های مربیگری یکی از تکالیف ماست که هماهنگی لازم برای تسهیل این دوره را انجام خواهیم داد، در گام نخست تخصیص مجوز برای خود استان ها و بررسی شرایط سنی و محدودیت‌ها، انجام می شود تا استان ها برای برگزاری این دوره ها دچار مسئله نباشند.

 

گزارشگر و خبرنگار تخصصی : محمد علی یزدی

خروج از نسخه موبایل