نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اتفاق تاریخی: 3 ایرانی قهرمان جهان شدند

قهرمانی

قهرمانی

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، پالما مایورکا که بخاطر در پیش بودن رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و فینال جام باشگاه‌های جهان تمرکز زیادی در هفته‌های اخیر روی مسابقات لیگا ناسیونال اسپانیا نگذاشته بود، پس از موفقیت در چمپیونز لیگ و صعود به جمع چهار تیم پایانی که گلزنی اولادقباد را در سه دیدارش به همراه داشت، شب گذشته در برزیل بازی فینال جام باشگاه‌های جهان را برگزار کرد.

تیم فوتسال مایورکا پالما در حالی که حسین طیبی را به دلیل آسیب دیدگی در فهرست نفراتش نداشت و البته این ستاره ایرانی را کنار خود روی سکوها داشت، با بهره‌مندی از اولادقباد و آقاپور در لیست بازیکنان خود به مصاف کاسکاول، قهرمان برزیل و باشگاه‌های آمریکای جنوبی رفت که در نیمه اول هم شکست خورد.

مایورکا پالما با وجود اینکه گل اول بازی را به ثمر رساند، اما با شکست سه بر یک به رختکن رفت ولی در نیمه دوم توانست کار را به تساوی بکشد و بازی سه بر سه شود و در نهایت به ضربات پنالتی برود.

در ضربات پنالتی تیم مایورکا پالما اسپانیا موفق به کسب پیروزی 4 بر 3 شد تا قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را هم پس از قهرمانی در اروپا به دست بیاورد و اتفاق تاریخی و بی‌سابقه برای طیبی، اولادقباد و آقاپور به‌عنوان فوتسالیست‌های ایرانی رقم بخورد.

پالما سال گذشته با حسین طیبی و مسلم اولادقباد قهرمانی در اروپا را تجربه کرد که این اتفاق برای هیچ بازیکن ایرانی در تاریخ فوتسال رقم نخورده بود و در این فصل هم با اضافه شدن آقاپور، یک افتخار ارزشمند دیگر برای فوتسال ایران به دست آمد.

خروج از نسخه موبایل