نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اخبار سیاسی ۱۰ آبان؛ دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان با رهبری/عذرخواهی یک نماینده

رهبر3

رهبر3

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، در آستانه سیزدهم آبان‌ماه، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار، جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از بیاناتشان در این دیدار کنار رفتن نقاب دروغین حقوق بشر از چهره غربی‌ها و رسوا شدن آنها را از جمله آثار صبر و ایستادگی و تسلیم نشدن مردم غزه دانستند و افزودند: مردم غزه با صبر خود، وجدان بشری را به حرکت درآوردند. می‌بینید امروز جمعیت‌های انبوه حتی در خیابان‌های آمریکا و کشورهای غربی، علیه اسرائیل و در موارد زیادی علیه آمریکا شعار می‌دهند.

مقام معظم رهبری همچنین با تأکید بر غیرقابل جبران بودن ضربه وارد شده بر رژیم صهیونیستی و اذعان عوامل رژیم غاصب به این جبران‌ناپذیری گفتند: رژیم اشغالگر به حدی درمانده و متحیّر و سردرگم است که به مردمش هم دروغ می‌گوید، مانند اظهار نگرانی درباره اسرای خود که یک دروغ است چرا که بر اثر بمباران‌ها ممکن است اسرای خودشان هم نابود شوند.

در ابتدای جلسه امروز شورای نگهبان هم آیت‌الله احمد جنتی با بیان اینکه امروز مردم فلسطین خود را از هر زمان دیگر به پیروزی نهایی نزدیک‌تر می‌بینند، افزود: اسرائیلی‌ها نیز بیش از هر کس دیگری باور دارند که حکومت ظالمانه‌شان رو به نابودی است و از دست هیچ کس هم کاری ساخته نیست.

همچنین محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصد فرماندهان نظامی صهیونیست برای ورود به شهر جنگی با با تانک و نفربر رل نشانه حماقت آنها دانست و تصریح کرد: آنان خود را درون باتلاقی عمیق خواهند انداخت و شکستی مفتضحانه از رزمندگان مقاومت خواهند خورد و بی‌آبرویی بین‌المللی برای خود رقم خواهند زد.

از ظرف دیگر احمد وحیدی نیز درباره اتهام آمریکا به ایران در مورد حملات نیروهای مخالف آمریکا به پایگاه های این کشور در عراق و سوریه، اظهار کرد: اسرائیل با چراغ سبز آمریکا این جنایات را در غزه انجام می دهد و آمریکا این جنگ را مدیریت می کند. طبیعی است که مسلمانان نسبت به ظلمی که مردم غزه می شود، ناراحت هستند و امریکا باید بداند اقداماتش بی پاسخ نمی ماند. همه نگران هستند و ممکن است هرجایی آنها را به عنوان مقصر اصلی مورد هدف قرار دهند که ربطی به ایران ندارد. قبلا به صورت علنی به آنها تذکر داده شد که جلو کشتار بی رحمانه را بگیرید و حمایت نکنید.

در جلسه امروز هیات دولت سید ابراهیم رئیسی ضمن تکلیف به اعضای دولت برای ارائه نظرات و محورهای تکمیلی خود در راستای تقویت برخی سرفصل‌های بودجه سال ۱۴۰۳ به سازمان برنامه و بودجه، از رئیس این سازمان نیز خواست تا با واقعی کردن درآمدها و مصارف، جلوگیری از کسری بودجه را مورد توجه ویژه قرار دهد.

درحاشیه این جلسه هم طبق روال چهارشنبه های هر هفته، تعدادی از اعضای هیات دولت به جمع خبرنگاران آمده و به سوالات مختلفشان پاسخ دادند، از جمله وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که از رونمایی یک سامانه پدافندی بردبلند به نام «شهید علی‌وردی» در هفته‌های آینده خبر داد و گفت که در زمان مقتضی جزئیات این امر اعلام خواهد شد.

وزیر کشور هم ضمن اعلام اینکه درخواست تشکیل استان تهران غربی در دست بررسی است ولی تصمیم قطعی گرفته نشده است، درباره تشکیل سازمان ملی مهاجرت، اظهار کرد: امیدوارم بعد از تصویب نهایی برنامه هفتم توسعه، هرچه زودتر بتوانیم اساسنامه سازمان مهاجرت را تهیه کنیم.
وی در خصوص آخرین وضعیت لایحه ساماندهی تجمعات، خاطرنشان کرد: یک طرح در مجلس در این خصوص وجود داشت و دولت هم یک لایحه را تهیه و به مجلس ارسال کرد.

همچنین سخنگوی دولت با اعلام آغاز رسیدگی به کلیات بودجه سال آینده در هیات وزیران، گفت: اهداف اصلی دولت در این لایحه حمایت موثر از تولید و ایجاد زیرساختهای لازم مالی و بودجه‌ای برای تحقق رشد اقتصادی مناسب است.

در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی با عنوان رفتار عجیب و زننده علیرضا منادی سفیدان در جلسه ای که در دفتر خود با تعدادی از معلمان داشته است، نماینده مردم آذر شهر، اسکو و تبریز در مجلس شورای اسلامی با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام ضمن عذرخواهی از مردم به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخت و گفت: همان‌طور که جسارت پیگیری حقوق مردم را دارم و اعتراض و رسیدگی و احقاق حقوق مردم [را انجام می‌دهم] الان هم جسارت عذرخواهی دارم و عذرخواهی می‌کنم. انشاءالله که همه رسانه‌ها پیگیر مشکل این‌ها [معلمان] باشند؛ من هم دوباره پیگیری مشکل این عزیزان خواهم بود.

خروج از نسخه موبایل