نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اه اندازی خط تولید عصاره گیاهان دارویی در دانشکده داروسازی رشت

img 30102023 190806 (720 x 576 pixel)

img 30102023 190806 (720 x 576 pixel)

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، دکتر کورش دلپسند در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای سیاست‌ها در زمینه استفاده از ظرفیت های داروهای گیاهی و طبیعی، از ابتدای سال جاری ایده راه اندازی خط تولید عصاره های گیاهی و عصاره پروپولیس در دستور کار دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در رشت قرار گرفت.

وی از طراحی، ساخت، نصب و همچنین راه‌اندازی خط تولید عصاره گیاهان دارویی و عصاره بره موم(پروپولیس) در آینده نزدیک در این دانشکده خبر داد و گفت: تامین اعتبار مالی این پروژه با همراهی مجمع خیرین سلامت استان گیلان محقق شده است.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گیلان تصریح کرد: از ظرفیت علمی و عملیاتی موجود در شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز فن آوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای طراحی، ساخت و نصب و راه اندازی خط تولید عصاره گیاهان دارویی با سیستم تقطیر در خلاء استفاده شد.

دلپسند خاطرنشان کرد: خط تولید عصاره های گیاهی و عصاره بره موم در حال حاضر برای تولید عصاره پروپولیس برنامه ریزی و راه‌اندازی شده است که به عنوان یک ماده طبیعی ضد قارچ و ضد میکروب با خواص ترمیمی بالا شناخته می شود؛ این ماده در ترکیب مواد آرایشی – بهداشتی، پمادهای سوختگی، خمیر دندان و سایر محصولات مرتبط کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه نحوه اجرای این پروژه می تواند الگوی مناسبی از ایجاد مشارکت از نوع همکاری بین بخش خصوصی و دولت باشد، یادآور شد: پروژه مذکور، بستر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و یا افراد صاحب ایده در زمینه تولید داروهای طبیعی را فراهم نموده و امکان تولید محصولات متنوع در این حوزه را مهیا می‌سازد.

خروج از نسخه موبایل