نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پیشگیری از جرائم و آسیب‌های مرتبط با مواد مخدر_مرحله دوم

پلیس مبارزه با مواد مخدر

پلیس مبارزه با مواد مخدر

۱ _عوامل سوق دهنده نوجوانان به سوی رفتارهای پرخطر اعتیادبه دلیل فقر مهارت لازم در آنان فراتر از کنترل آنهامی باشد. پس به فرزندانمان مهارت‌های لازم را بیاموزیم.

۲_ والدین عزیز آیا می‌دانید ویژگی‌هایی همچون ستیزه جویی پرخاشگری دروغگویی پوچ گرایی روان پریشی و اضطراب زمینه ساز مصرف مواد مخدر در فرزندان خواهد شد؟

۳ _شانس ابتلا به مصرف مواد مخدر در دختران و زنانی که به یک اختلال خلقی مبتلا هستند ۴ برابر و شانس دختران و زنانی که به یک اختلال اضطرابی مبتلا هستند دو برابر دیگران است. والدین گرامی به سلامت روان دخترانمان بیشتر توجه کنیم.

۴ _ والدین گرامی در صورت بروز تغییرات عمده شخصیتی رفتاری و جسمی نظیر اختلال تمرکز و تعادل ،رفت و آمدهای مشکوک، دیر آمدن به منزل، کمبود انگیزش برای تحصیل و کار، اختلال در فعالیت‌های اجتماعی، فراموشی، افکار خودکشی، سرقت وسایل از منزل، پرخاشگری و خلق و خوی تهاجمی ،پرتحرکی، بی‌قراری، کناره‌گیری شدید و انزوا طلبی، سریعا از مشاوران و متخصصین کمک بگیرید.

۵_ پیامدهای اقتصادی ناشی از مصرف مواد مخدر عبارتند: از اتلاف منابع و تحمیل خسارات و هزینه‌های هنگفت بر خانواده ،دولت و جامعه

۶ _پیامدهای اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر عبارتند :از سرقت ،طلاق، کودک آزاری، همسر آزاری ،قتل عمد ،جرائم منکراتی، نزاع، و خشونت

۷ _پیامدهای بهداشتی ناشی از مصرف مواد مخدر عبارتند: از گسترش بیماری‌های جسمانی و روانی نظیر بیماری‌های عفونی، ایدز، هپاتیت، مرگ و میر ،افسردگی ،اضطراب ،خودکشی، انزوا طلبی و شخصیت ضد اجتماعی

۸ _عامل جدی تهدید کننده سلامت جسمانی، روانی ،اجتماعی، معنوی و فرهنگی جوامع به شمار می‌رود.

۹_ ارضا نیازهای عاطفی و روانی نوجوانان تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس آنان تقویت نگرش منفی نسبت به مصرف مواد و اعمال نظارت فعال والدین از جمله راه‌های پیشگیری از گرایش فرزندان به مصرف مواد مخدر است.

خروج از نسخه موبایل