نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ضرورت ایجاد اتحادیه‌های محصولی در خراسان شمال

img 25092023 225958 (720 x 576 pixel)

img 25092023 225958 (720 x 576 pixel)

حمید نامور با اشاره به اینکه گاهی اوقات کشاورزان نسبت به قیمت خرید محصولات خود گلایه دارند، گفت: دولت توان خرید تمام محصولات کشاورزی را ندارد.

وی افزود: هدف از خرید توافقی محصولات کشاورزی نیز آن است که قیمت محصول مورد نظر از آن چیزی که هست پایین‌تر نیاید.

نامور با بیان اینکه اگر یک محصول در کشور تبدیل به برند شده است، زیرساخت‌های آن فراهم شده است، ادامه داد: در استان خراسان شمالی زیرساخت های لازم برای محصولاتی همچون پسته، انگور و زعفران فراهم شود تا این محصولات با قیمت اصلی خود به فروش برسند.

وی تصریح کرد: برای اینکه پسته استان با قیمت واقعی خود به فروش برسد باید فراوری شود و اگر کشاورز نقدینگی لازم برای فرآوری را ندارند، می‌توانند مقدار کمی را خام فروشی کرده و با درآمد آن، مابقی را فرآوری کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: ایجاد اتحادیه‌های محصولی موجب می‌شود تا توان کشاورزان افزایش یابد و نقدینگی آن‌ها برای انجام اموری همچون فرآوری بالا رود، در نتیجه محصول دیگر خام فروشی نمی‌شود و از سوی دیگر تولیدات آن‌ها با قیمت اصلی به فروش می‌رود.

وی گفت: در حال حاضر طرف حساب دلال‌ها، یک هزار پسته کار در استان است اما زمانیکه اتحادیه محصولی راه‌اندازی شود، طرف حساب آن‌ها این اتحادیه‌ها می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: در حال حاضر راه اندازی این اتحادیه ها برای محصول انگور شروع شده است.

خروج از نسخه موبایل