نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کشتی آزاد قهرمانی جهان/ نفرات برتر چهار وزن دوم مشخص شدند

کشتی آزاد

کشتی آزاد

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، مسابقات 4 وزن دوم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای 26 و 27 شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد که نتایج نمایندگان کشورمان و اسامی نفرات برتر به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم، میلاد والی زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 4 بر 1 رضوان کواکس از رومانی را مغلوب کرد.

وی در دور بعد با نتیجه 8 بر 4 علی عباس رضازاده قهرمان اروپا از آذربایجان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه 12 بر 2 مقابل زلیم خان آباکاروف قهرمان جهان از آلبانی مغلوب شد و با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 74 کیلوگرم، یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر علی پاشا عمرپاشایف از بلغارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر صفر مغلوب زائوربک سیداکوف قهرمان المپیک و جهان از روسیه شد و باید توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه 10 بر صفر آوتاندیل کنتچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان را مغلوب کرد. وی در مبارزه بعدی با نتیجه 11 بر 4 مقابل ختیگ تسابولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از صربستان شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 79 کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9 بر 4 رمضان ساری از ترکیه را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 5 بر 2 مغلوب احمد عثمان اف از روسیه شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه 5 بر 1 احمد ماگومدوف از مقدونیه را از پیش رو برداشت و به دیدار رده بندی راه یافت. نخودی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر اورخان عباس اف از آذربایجان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن 92 کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در دور اول با نتیجه 11 بر صفر مقابل وومین جانگ از کره جنوبی به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد با نتیجه 12 بر 9 مغلوب زاهید والنسیا از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، آذرپیرا حذف شد.

رده بندی نفرات برتر این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- استوان میچیچ (صربستان) 2- ری هیگوچی (ژاپن) 3- زلیم خان آباکاروف (آلبانی) و آرسن هاراتونیان (ارمنستان) 5- میرامبک کارتبای (قزاقستان) و زائور اوگویف (روسیه)

74 کیلوگرم: 1- زائوربک سیداکوف (روسیه) 2- کایل اسنایدر (آمریکا) 3- ختیگ تسابولوف (صربستان) و دایچی تاکاتانی (ژاپن) 5- توران بایراموف (آذربایجان) و گئورگیس کوگیومتدیس (یونان)

79 کیلوگرم: 1- احمد عثمان اف (روسیه) 2- ولادمیر گامکرلیدزه (گرجستان) 3- محمد نخودی (ایران) و واسیل میخایلوف (اوکراین) 5- بولات ساکایف (قزاقستان) و اورخان عباس اف (آذربایجان)

92 کیلوگرم: 1- رضابک آیتموخان (قزاقستان) 2- عثمان نورماگمدوف (آذربایجان) 3- فیض اله آکتورک (ترکیه) و زاهید والنسیا (آمریکا) 5- میریانی مایسورادزه (گرجستان) و آرش یوشیدا (ژاپن)

در پایان مسابقات 8 وزن تیم آمریکا با 125 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، تیم ایران با 94 امتیاز دوم است و تیم های قزاقستان با 70، گرجستان با 65 و ژاپن با 61 امتیاز در جایگاه های سوم تا پنجم قرار دارند.

خروج از نسخه موبایل