نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دادستان‌ها در اطلاع‌رسانی دستگیری‌ شوراها با عجله عمل نکنند

به گزارش خبرشهر، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری که با حضور اعضای شورا در سالن جلسات دفتر این شورا برگزار شد، اظهار کرد: انقلابی واقعی کسی است که به موقع عمل کند و وقتی ولی و رهبر می‌‎گوید امیدآفرینی کنید باید برای افزایش امیدبخشی و ایمان افزایی حرکت کنیم.

وی گفت: تمام دنیا بسیج شده‌اند که ایمان و امید را از ما بگیرند و رهبر معظم انقلاب تاکید بر امیدآفرینی در جامعه دارند لذا کسانی که ناامیدی تزریق‌ می‌کنند در خط دشمن حرکت‌ می‌کنند.

نایب رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: در دیداری که با رئیس قوه قضائیه داشتیم، از عجله‌ای عمل کردن برخی دادستان‌ها در اطلاع رسانی دستگیری برخی اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کشور که جرم آن‌ها قطعی و محرز نشده، گلایه کردیم چرا که این کار باعث بدبین شدن مردم به نمایندگان خود در شوراها‌ می‌شود.

سروری ادامه داد: تاکنون خبر دستگیری بسیاری از اعضای شورا از سوی دادستانی اعلام شده اما پس از مدتی این افراد تبرئه شده‌اند که این اطلاع رسانی درخصوص افرادی که اتهام آنها اثبات نشده، به اعتماد عمومی مردم لطمه‌ می‌زند.

وی افزود: همچنین نظارت قضایی طبق قانون 2 ماه است اما برخی قضات، نظارت قضائی 6 ماهه صادر‌ می‌کنند که در این صورت عضو شورا 6 ماه غیبت دارد و بایستی از شورا حذف شود و اگر پس از این مدت تبرئه شده باشد، باز هم حق برگشت به شورا ندارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: حجت الاسلام اژه‌ای پس از این جلسه، در نامه‌ای به دادستان‌ها ابلاغ کردند که دستگیری اعضای شورا قبل از اینکه اتهام محرز شود، اطلاع رسانی نشود.

سروری گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد کارگروه مشترکی بین آقای سراج معاون قوه قضائیه و بنده در خصوص بازرسی‌ها، بحث‌های دیوان، موضوعات ثبت، موضوعات قضائی و غیره تشکیل شود و نتایج آن در شورای عالی قضائی بررسی شود.

خروج از نسخه موبایل