نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

۷۵ هزار زندانی در زندان‌ها به اشتغال روی آورده‌اند

img 29062023 125137 (720 x 576 pixel)

img 29062023 125137 (720 x 576 pixel)

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، تکنولوژی عملیاتی خواهد شد.

محمدی درباره تجهیز زندان‌ها به دوربین برای ضبط و ثبت تصاویر نیز گفت: زندان حلقه‌ای از حلقه‌های امنیت در کشور است. ما نیز از تجهیزات موجود استفاده حداکثری را می‌بریم با این وجود درحد کفایت نیست و نیازمندیم که از اعتبارات مناسبتری برای تأمین تجهیزات امنیتی برخوردار شویم اما هرجا اولویت جدی داشته باشد آن را تأمین و برقرار کرده‌ایم. در این رابطه با گسترش تکنولوژی ۷۷ درصد از اعزام‌ها به شیوه دادرسی الکترونیک انجام می‌پذیرد یعنی دیگر نیازی به اعزام زندانی برای حضور به دادگاه نیست. حتی زندانیان از این بستر الکترونیک می‌توانند برای ملاقات الکترونیک با خانواده‌های‌شان که در مناطق دوردست هستند، بهره‌ ببرند.

وی زندان‌ها را محلی برای همکاری و جذب خیّرین معرفی کرد و افزود: یکی از محل‌های مشارکت جدی خیرین، زندان‌هاست که بویژه در آزادسازی زندانیان فعالیت جدی دارند و البته بسیاری نیز از تخصصشان در کمک به زندانیان استفاده می‌کنند که مصداق آن گروه‌های جهادی است و در این راستا در مدت اخیر ۴۰۰ گروه جهادی به زندان‌ها آمده‌اند و خدمات مختلف از پزشکی تا روانشناسی و … را ارائه داده‌اند.

ادعا نمی‌کنیم که هیچ تخلفی در زندان صورت نمی‌گیرد اما با متخلفان هم مماشات نداریم

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین درواکنش به برخی فیلم‌ها و تصاویری که از درون زندان به بیرون پخش می‌شود نیز یادآوری کرد: ما ادعا نداریم که هیچ تخلفی در زندان صورت نمی‌گیرد ولی به زندانی شرایط ویژه‌ای نمی‌دهیم مثل اینکه موبایل در اختیارش باشد. ورود موبایل به زندان تخلف است با کسی هم که در زندان تخلف کند حتی کارمند مماشات نخواهیم کرد. تخلف را شاید نتوان در زندان ریشه‌کن کرد اما قطعا می‌توان کاهش داد.

خروج از نسخه موبایل