نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پیام رهبر انقلاب به حجاج؛ منشوری مهم برای ملت‌های اسلامی

img 29062023 122302 (720 x 576 pixel)

img 29062023 122302 (720 x 576 pixel)

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، حسن هانی‌زاده در ارزیابی خود از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت کنگره عظیم حج و تاکید بر این که کشورهای اسلامی باید خود را آماده شرایط نظم جهانی پیش رو کنند، گفت: در واقع رهبر معظم انقلاب در پیام سال جاری به کنگره حج بر چندین محور تاکید داشتند؛ یکی مساله ضرورت ورود به نظم جدید جهانی است زیرا تا پیش از این نظم آمریکایی و آنچه قدرت های غربی برای کشورهای اسلامی تعریف کرده بودند، ایجاد درگیری و شکاف بین کشورهای اسلامی بوده که بعد از سال ها با شکست مواجه شد.
وی با تاکید بر این که کشورهای اسلامی باید وحدت خود را حفظ کنند و به سمت وفاق و همگرایی بروند، اظهار داشت: قطعا نظم جدیدی که در جهان حاکم است باید در رأس آن ملت اسلامی باشند و رژیم صهیونیستی و آمریکا در این نظام جدید جهانی که محوریت آن اسلامی است جایی نخواهند داشت.
این کارشناس مسائل منطقه افزود: پیام رهبری چند محور را مورد اشاره قرار داد یکی خطر رژیم صهیونیستی برای امت اسلام ، کمک به ملت فلسطین و مساله نظام جدید جهانی با محوریت جهان اسلام بود.
هانی زاده همچنین بیان کرد: جهان اسلام باید به این نقطه برسند که اختلافات را کنار بزنند و در رأس این نظام و مبتنی بر اسلام قرار داشته باشند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: نخستین تجربه ای که اخیرا جهان اسلام داشت کاهش اختلافات ایران و عربستان و کشورهای عرب منطقه بود که آن هم اختلافات بر اثر دخالت خارجی ها ایجاد شده بود. خوشبختانه حرکت دولت سیزدهم به این سمت است که وفاق و همگرایی در منطقه حاکم بوده و الگوی قابل قبولی برای جهان اسلام باشد.
این کارشناس مسائل منطقه با بیان این که کاهش اختلافات ایران و عربستان و گرایش به همگرایی باید الگویی برای تمام مسلمانان باشد، تاکید کرد: بنابراین پیام رهبری می‌تواند منشور مهمی برای ملت های اسلامی تلقی شود و الگوی قابل قبولی برای جامعه اسلامی و آینده جهان باشد.

خروج از نسخه موبایل