نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

یک روزنامه انگلیسی جزئیات جدیدی از منشاء کرونا را فاش کرد

کرونای جدید

کرونای جدید

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، این روزنامه بریتانیایی تحقیقات خود را بر اساس آنچه گفته است بر اساس شنود ارتباطات محرمانه و گزارش‌های علمی انجام شده است، انجام داده و گفته است که کارشناسان چینی پروژه‌ای مخفی با آزمایش‌های خطرناک انجام داده‌اند که باعث نشت ماده‌ای از «موسسه ویروس شناسی ووهان» و در نتیجه همه گیری «کووید-19» آغاز شد. 19»شده است.

تایمز همچنین به شهادت‌های بازرسان آمریکایی استناد می‌کند که ادعا می‌کنند یکی از دلایل فقدان اطلاعات عمومی در مورد کارهای انجام شده در آزمایشگاه‌های چینی این است که این کار با همکاری و تامین مالی محققان ارتش چین به عنوان بخشی از بر اساس ادعاها، تلاش های آن برای دستیابی به اهداف توسعه سلاح های بیولوژیکی صورت گرفته است.

تحقیقات روزنامه ادامه داد که “موسسه ووهان” با سرعت فزاینده ای در این آزمایش‌های مخاطره آمیز با الگوهای ویروس کرونا که از غارهای خفاش در جنوب چین جمع‌آوری شده بود، شرکت کرد.

نویسندگان تحقیقات به این نتیجه رسیدند که مقامات چینی به جای به صدا درآوردن زنگ خطر در سطح جهانی، آنچه اتفاق افتاده را گزارش نکردند، بلکه نمونه‌های ویروس را به “موسسه ووهان” منتقل کردند و در گفتگو با روزنامه، به تحقیقات محرمانه‌تری ادامه دادند.

به نوبه خود، مقامات بهداشتی چین از جستجوی خود برای یافتن منبع ویروس «کووید-19» دفاع کردند و در اوایل آوریل از سازمان بهداشت جهانی پس از اینکه مدیر سازمان گفت که پکن باید اطلاعات ژنتیکی را زودتر به اشتراک می‌گذاشت، انتقاد کردند.

شن هونگ پینگ، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین، اظهارات سازمان بهداشت جهانی را «توهین‌آمیز و بی‌احترامی» دانست و سازمان جهانی بهداشت را به تلاش برای لکه دار کردن چین متهم کرد و گفت که باید از کمک به دیگران برای «سیاسی کردن کووید-19» خودداری کند.

خروج از نسخه موبایل