نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شهرداری‌ها موظفند با پدیده زشت تکدی گری برخورد کنند

محمدرضا فلاح1

محمدرضا فلاح1

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، محمد رضا فلاح در پاسخ به این پرسش که مسئولیت جمع آوری متکدیان سطح شهر بر عهده چه کسی است؟ گفت: سوالی که مطرح می شود این است که چه ارگانی باید با این پدیده زشت و ناهنجار اجتماعی که سیما و منظر شهری را به چالش کشیده است برخورد نماید؟

وی ادامه داد: بر اساس بند۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، جلوگیری از تکدی گری، جمع آوری و واداشتن متکدیان به کار و توسعه آموزش عمومی و… از وظایف شهرداری ها است.

فلاح در ادامه به ماده ۷۱۲ قانون مجازات اسلامی ایران (تعزیرات مجازات های بازدارنده) اشاره کرد و افزود: هر کس تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرا معاش کند یا ولگردی کند به حبس از یک تا سه ماه محکوم‌ خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتکب عمل فوق شود علاوه بر مجازات مذکور، تمامی اموالی که از طریق تکدی و کلاشی به دست‌آورده است‌ مصادره خواهد شد.

نماینده استان اصفهان خاطر نشان کرد که بر اساس ماده ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی ایران (تعزیرات ومجازات های بازدارنده) هر کس طفل صغیر یا غیر رشیدی را وسیله تکدی قرار دهد یا افرادی را به این امر بگمارد به سه ماه تا دو سال حبس و استرداد تمامی اموالی که از این طریق به دست‌آورده است محکوم خواهد شد.

وی در خاتمه تصریح کرد: شهرداری ها موظفند با هماهنگی دستگاه های ذی ربط با این پدیده که نوعی ناهنجاری اجتماعی است برخورد کنند.

خروج از نسخه موبایل