نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تحولات عمیق جامعه در انتخابات به‌دست خود مردم رقم می‌خورد

1400122110180293624949254

1400122110180293624949254

به گزارش خبرشهر ، مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه شامگاه شنبه با حضور حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، مشاور رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس و تعدادی از مسئولان و مردم در محل مسجد امام (ره) کرمان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، اظهار داشت: امشب قلب ملت بزرگی که اراده خود را به استکبار تحمیل کرده، در برابر دشمنان قد برافراشته و پشت استکبار و استعمار را به زمین زده بودند در فراغ مردی بزرگ به‌درد آمد و ملت ایران رهبر و منجی خود را از دست داد و داغدار و غم زده شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمود «یاران و همراهان من از همراهان پیامبر(ص) و امیرالمومنین علی(ع) وفادارتر، صادق‌تر و مومن‌تر هستند»، گفت: امام راحل توانست نسلی را با معارف اسلامی و آموزه‌های الهی تربیت کند، یک ملت درون‌ساز بیافریند و با همراهی این مردم یک حرکت بزرگ را ایجاد کند.

مشاور رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «فاصله ما با امام خمینی(ره) فاصله نوری است»، افزود: ما هنوز نتوانستیم تاثیرات امام راحل را درک کنیم و دشمنان بعد از چهار دهه که از این انقلاب می‌گذرد هنوز نمی‌توانند آن را تحمل کنند و از انقلاب امام خمینی (ره) احساس نگرانی می‌کنند.

وی با اشاره به سختی‌ها و مشکلات 42 ساله‌ای که این ملت تحمل کرده، گفت: در تمامی سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان اجازه ندادند این ملت آرامش داشته باشد و با تحمیل جنگ‌ها، فتنه‌ها و مشکلات تلاش کردند تا مانع حرکت و موفقیت ملت ما شوند.

پورمحمدی با بیان اینکه امروز راه نجات از مشکلات و گرفتاری‌ها، در خط امام (ره) بودن، بازگشت به آموزه‌های امام و پیروی از ولایت‌فقیه است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با مردم صادق بود و امروز کسانی که پیرو امام راحل هستند باید با مردم صادق باشند و صادقانه و مخلصانه با مردم سخن بگویند و به مردم خدمت کنند.

وی با ابراز اینکه چرایی فاصله گرفتن مردم از مسئولان به خود ما بر می‌گردد، گفت: ببینید ایراد و اشکال کار ما کجا بود که مردم به ما بدبین شدند و به ما اعتماد نمی‌کنند؛ مسئولان توجه مقام معظم رهبری به مردم را ببینند.

وزیر اسبق دادگستری با اشاره به تاکیدات حضرت آقا به توجه به مردم، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما باید متحول شویم و اگر می‌خواهیم کمبودها را جبران و مشکلات مردم را برطرف کنیم و با وضعیت گذشته راه به جایی نمی‌بریم.

مشاور رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امسال گرفتاری‌های معیشتی مردم و مشکلات اقتصادی آنها بیشتر شده و باید تغییر و تحول در وضعیت اقتصادی جامعه ایجاد کنیم، افزود: در این راستا نیازمند اقتدار ملی هستیم و حضور مردم در عرصه‌های مختلف حمایت از نظام از جمله راهپیمایی‌ها و انتخابات‌ها از مظاهر اقتدار ملی است.

پورمحمدی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که «انتخابات مظهر اقتدار ملی است و سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت باید شکل بگیرد» بیان کرد: باید مردم را برای حضور در انتخابات دلگرم کنیم و دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود در کشور ناکام بگذاریم.

وی با بیان اینکه تمامی ارکان کشور از ابتدای انقلاب براساس رای مردم شکل گرفته و مردم ما از ابتدای انقلاب همواره در تمامی صحنه‌ها، جنگ و ناامنی و پای صندوق‌های رای حضور چشمگیر داشتند، گفت: بروز و ظهور خواست و اراده مردم پای صندوق رای محقق می‌شود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه امسال سال انتخابات است و تحولات عمیق جامعه در انتخابات و در پای صندوق‌های رای و به دست خود مردم رقم می‌خورد، افزود: جمهوری اسلامی در تحقق مردم‌سالاری و در ایجاد دموکراسی موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن مردم سالاری ما را برای خودش می‌خواهد و ما اجازه نمی‌د‌هیم، زیرا مردم‌سالاری ما باید در جهت منافع خودمان باشد، گفت: آدم‌های ناآگاه و کسانی که خود را به‌خواب زده‌اند، می‌گویند جمهوریت در ایران سست شده است، در حالی که چنین نیست و نباید اجازه داد که دشمن یاس و ناامیدی در جامعه ایجاد کرده و واقعیات کشور را تحریف کند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه شاخصه برجسته امام(ره) دشمن شناسی و آگاهی بخشی بود و واقعیت این است که ملت‌ها از ناآگاهی آسیب دیدند، گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا با سوءاستفاده از جهل مردم جوامع را به سقوط بکشانند و به خوبی می‌دانند جامعه آگاه، به راحتی تسلیم نمی‌شوند و از منافع خود نمی‌گذرند.

وی با بیان اینکه در کنار کمبودها و مشکلات باید پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب را ببینیم و اجازه ندهیم دشمن واقعیات انقلاب را تحریف کند، افزود: با اتکا به دستاوردها می‌توان مشکلات را رفع کرد و در مقابل تحریم‌های سخت و ظالمانه ایستاد.

مشاور رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه باید توانایی‌ها و موفقیت‌های نظام را برای نسل جوان تبیین کرد و اجازه نداد فکر و قلب آنها تحت‌تاثیر لجن‌پراکنی‌های دشمنان قرار گیرد، گفت: البته باید اشکالات و ضعف‌های خود را صادقانه بپذیریم و برای جبران آن تلاش کنیم.

خروج از نسخه موبایل