نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

«صحرایی» وزیر آموزش و پرورش شد

4546402

4546402

به گزارش خبرشهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی به «رضامراد صحرایی» گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کردند.
رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با ۱۶۷ رای موافق، ۸۶ رای مخالف، ۱۴ رای ممتنع و ۲ رای باطله از مجموع ۲۶۹ نماینده حاضر از نمایندگان رای اعتماد گرفت و به عنوان وزیرآموزش و پرورش انتخاب شد.
صحرایی در پی استعفای یوسف نوری، وزیر سابق آموزش و پرورش به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد. در جلسه ۲ خرداد ماه مجلس شورای اسلامی نامه معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام وصول شد.وی دارای مدرک دکتری زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد. او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.
صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت.

خروج از نسخه موبایل