نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

جزئیات برگزاری امتحانات نهایی سال دوازدهم

آزمون new(1)

آزمون new(1)

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، رحیمی نژاد افزود: این مقدار برای سال آینده به ۵۰ درصد افزایش یافته و نمره سال یازدهم هم لحاظ می‌شود و سال بعد از آن نیز به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد و بر این اساس امتحانات کل دوره متوسطه تا سه سال آینده نهایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی از ۳۱ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد اظهار داشت: همراه داشتن خودکار مشکی، حضور پیش از ساعت ۷:۳۰ صبح و دریافت کارت شناسایی ورود به جلسه از سایت آموزش و پرورش ضروری است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه کارت‌های ورود به جلسه دارای بارکد است، اگر دانش آموز بعد از ساعت ۷:۳۰ حضور یابد، غیبت خورده و احتمال برگه امتحان آنان نصحیح نشود.

رحیمی نژاد فرآیند طراحی و تصحصیح را کاملا سامانه‌ای عنوان کرد و گفت: طراحان سوالات را افراد نخبه‌ای تشکیل می‌دهند که به صورت محرمانه انتخاب شده و تا پس از امتحانات در تهران قرنطینه خواهند بود.

او با تأکید بر اینکه به هیچ وجه امکان تخلف وجود ندارد، افزود: سوالات نیم ساعت پیش از برگزاری آزمون به صورت فایل‌های رمزگذاری شده به حوزه‌های ارسال شده و در آن‌ها تکثیر شده و به صورت پاکت‌های بسته به محل آزمون رسیده و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: تصحیح برگه به صورت الکترونیکی توسط دو نفر در استان دیگری انجام می‌شود. نتایج نیز در این سامانه بارگزاری شده و دانش آموزان می‌توانند اعتراض خود را در مدرسه ثبت کنند.

خروج از نسخه موبایل