نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

خلف وعده وزارت صمت در ثبت نام خودرو‌های داخلی

خودرو123 new(1)

خودرو123 new(1)

اما در این تاریخ عرضه خودرویی صورت نگرفت و نهایت اعلام شد که این عرضه در ۱۶ اسفند و قبل از نیمه شعبان صورت خواهد گرفت؛ این تاخیر در عرضه باعث نارضایتی مردم شد و وقتی پای درد دل آن‌ها نشستیم از بلاتکلیفی خود گفتند؛ یکی از خریدان خودرو می‌گوید: از زمانی که طرح فروش خودرو با قرعه کشی را راه انداختند ثبت نام کرده ام، اما برنده نشده ام، اکنون که وزارت صمت قول داده در این طرح همه برنده اند آن را اجرایی نمی‌کند، بلاتکلیف شده ایم، نمی‌دانیم باید خودرو بخریم یا خیر.

اکنون دو روز از وعده ثبت نام خودرو گذشته و تنها ایران خودرو برای ۴ محصول از گروه هایما، سمند و دنا عرضه گذاشته و اعلام کرده این ثبت نام تا روز شنبه(۲۰ اسفند) ادامه خواهد داشت.

با تاخیر در عرضه خودرو‌های داخلی، سرمایه‌های مردمی به جای تولید از بازار‌های واسطه گری مانند ارز و سکه سر در می‌آورد؛ به سراغ خریداران سکه و دلار رفتیم، می‌گویند اکنون نیازی به دلار و سکه ندارند، اما برای سرمایه گذاری به سراغ آن رفتند تا پولشان بی ارزش نشود.

امروز و فردا‌های وزارت صمت در عرضه خودرو‌های داخلی نه تنها هدف جذب نقدینگی در تولید را محقق نمی‌کند، بلکه سردرگمی سرمایه گذاران و هدایت سرمایه‌ها به بازار‌های غیر مولد، اقتصاد کشور را دچار التهاب و چالش می‌کند.

خروج از نسخه موبایل