نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مجلس باید به مشکل تداخل حریم تهران با اسلامشهر ورود کند

خبرشهر سروری234

خبرشهر سروری234

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، پرویز سروری ‌رئیس شورای عالی استان‌ها در حاشیه چهاردهمین اجلاس عمومی این شورا در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی ثمره نیوز، گفت: شورای عالی استان‌ها نمی‌تواند راسا به موضوع تداخل حریم تهران با شهرهای اطراف از جمله اسلامشهر، چهاردانگه و احمدآباد مستوفی ورود کند و باید اصلاح از طریق مجلس شورای اسلامی صورت گیرد.

پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها و نایب رئیس شورای شهر تهران در رابطه با تداخل حریم شهرستان اسلامشهر با شهر تهران گفت: در این موضوع نمی‌توان به قاعده کل کشور عمل کرد چون جغرافیا و جمعیت کشور با جمعیت و جغرافیای تهران متقاوت است.

وی بابیان اینکه قانون حریم مصوب مجلس شورای اسلامی توانسته بسیاری از مشکلات را حل کند خاطر نشان کرد: شرایط تهران همیشه استثنا بوده و در این زمینه قانون حریم به شدت به مشکل برخورده است.

سروری توضیح داد: یک حریم مشترکی بوجود آمده و صحبت‌‌های زیادی از طرف شورای عالی استان‌ها با نمایندگان به ویژه فراکسیون مدیریت شهری انجام شده است که در این موضوع مداخله کنند. اگر آن‌‌ها قصد ندارند قانون جدی وضع کنند اصلاحیه‌ای برای آن قانون برای تهران در نظر بگیرند که این کشمکش بین تهران و شهرهای اسلامشهر، چهاردانگه و احمدآباد مستوفی ساماندهی شود.

وی با تاکید بر اینکه شورای عالی استان‌ها نمی‌تواند راسا به موضوع تداخل حریم تهران با شهرهای اطراف ورود کند و باید اصلاح از طریق مجلس شورای اسلامی صورت گیرد گفت: فراکسیون مدیریت شهری همواره این نکته را عنوان کرده‌اند که به دنبال رفع مشکل است. رئیس شورای عالی استان‌ها اذعان کرد: تفکیک حریم تهران با حریم شهرهای دیگر مانند اسلامشهر، چهاردانگه، احمدآباد مستوفی و باغستان بسیار سخت است اگر تهران حریم نداشته باشد معنا ندارد. همچنین مسئولین شهرهای دیگر هم عنوان می‌کنند که اگر تهران حریم داشته باشد ما حریم نداریم.

وی تصریح کرد: قانون حریم تهران باید از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری شود که مناقشه دائمی بین ما و شهرهای اطراف است.

خروج از نسخه موبایل