نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دیدار خادمیاران رضوی قرچک با خانواده شهید حاج علی اسحاقی

photo 2023 02 27 16 46 18

photo 2023 02 27 16 46 18

به گزارش خبر شهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، دیدار با خانواده و همسر شهید دفاع مقدس علی اسحاقی با حضور صفرعلی براتلو دبیر کانون خدمت رضوی استان تهران، حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک، علیرضا فاتحی نژاد فرماندار، محسن خرمی شریف شهردار، بیرامی رابط کانون خدمت رضوی قرچک و تنی چند از خادمیاران در معیت پرچم آستان قدس رضوی انجام شد.



حجه الاسلام اسماعیلی امام جمعه شهرستان در این دیدار با دلجویی از همسر شهید از جان گذشتگی و رشادت های شهدا تقدیر کرد و گفت: همسران شهدا جایگاهی همتراز با شهیدان دارند و ما همیشه مدیون شهدا هستیم.
براتلو دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران نیز ضمن تقدیر از خانواده شهید از ایشان خواست تا در همه جا و هر مکانی فرصت را مغتنم شمرده و نسبت به بازگویی خاطرات شهید و زندگی نامه ایشان اقدام نمایند و جوانان و نوجوانان را با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا کنند.
در ادامه از همسر این شهید معزز خواسته شد تا خاطره ای را از ایشان بیان کند و گفت: در اوایل ازدواج پدر ایشان یک دست لباس برای او خریده بود که در ایام عید از این لباس استفاده کرد. برای دیدار عیدانه به خانه خواهر همسرم رفتیم. هنگام خداحافظی و خروج از منزل یک نیازمند جلوی ما را گرفت و گفت کمکم کنید، همسرم به خواهرش گفت که یک دست لباس داری به من بدهی او گفت بله دارم. بلافاصله برگشت داخل و با تعویض لباس، آن لباس نو را به او داد. من به شهید گفتم که این لباس، هدیه و یادگاری پدرت بود، چرا آن را بخشیدی، به من گفت انسان باید از بهترین چیزهای خود بگذرد تا به خدا برسد.
وی افزود همسرم دوست داشت که مثل امام حسین(ع) شهید شود. وقتی جنازه ایشان را آوردند گفتند که با اصابت خمپاره به سرش به شهادت رسیده و او به خواسته اش رسید و مانند اربابش بی سر به خاک سپرده شد.
در فراضی از وصیت نامه شهید می خوانیم:
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام به رهبر عظیم الشان ایران و بنیانگذار جمهوری اسلامی و آن پیر جماران و با سلام به تمام خانواده های شهدا که با خون خود از اول انقلاب بلکه از صدر اسلام تا بحال حامی اسلام و مستضعفین بوده و همواره با آبیاری کردن درخت انقلاب خط سرخ شهادت را پیموده اند. به پدر و مادر عزیز و زحمتکش خود سلام میرسانم، از تو پدر عزیز شرمنده هستم که وقتی به جبهه میامدم نتوانستنم از تو خداحافظی کنم. برادرم به تو توصیه می کنم که وابستگی به زندگی و پول و ماشین و خلاصه تمام مادیات پیدا نکنی و همیشه مدافع اسلام و قران و ادامه دهنده خط سرخ شهیدان باشی.
شهید بسیجی حاج علی اسحاقی فرزند اسماعیل، سال ۱۳۳۲ در روستای فشافویه شهرستان ری متولد شد؛ و در سال ۱۳۶۱ در عملیات کرخه نور با اصابت ترکش خمپاره در راه خدا به درجه رفیع شهادت نائل گردید .
در انتهای این دیدار توسط حضار از خانواده شهید با اهدا تابلو صلوات خاصه، قطعه فرش تبرکی و لوح سپاس، تقدیر و تشکر بعمل آمد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل