نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دلتنگی مادران شهدا برای زیارت با تیمن به پرچم متبرک رضوی تسکین یافت

photo 2023 02 27 16 15 29

photo 2023 02 27 16 15 29

به گزارش خبر شهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، در آخرین روزهای ماه پر برکت رجب خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه 5 تهران در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) به دیدار چهار تن از مادران شهید رفتند که فرزندانشان در اسفند ماه شهد شهادت نوشیده اند و از صبر و ایثار این مادران تجلیل و تقدیر کردند.سعید جان نثار مسئول کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۵ تهران با اعلام این خبر گفت: مراسم تکریم از مادر شهیدان محمود کاشی ها، ناصر عرب احمدی ، اسماعیل بلند قامت پور و مجید قبادی دانا با حضور خادمیاران رضوی در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) برگزار شد.
در این دیدار مادران شهدا در هنگام تیمن و تبرک جستن از پرچم متبرک رضوی اشک از چشمانشان جاری بود و هرکدام از دلتنگی های زیارت حرم امام رضا علیه السلام می گفتند و با حال خاصی به تیمن و تبرک جستن از پرچم متبرک رضوی مشغول بودند. مسئول کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه 5 تهران با اشاره به این حال و هوا افزود: این دیدار با بقیه دیدارها فرق داشت و حال و هوای معنوی خاصی در فضای مسجد جاری شد، دو تن از مادران بیشتر از همه منقلب شدند و به محض ورود و دیدن پرچم با حالی وصف نشدنی از خواب دیدن امام رئوف در شب گذشته سخن گفتند، مادران همچنین اظهار داشتند که از نحوه دیدار و حضور خادمیاران و پرچم متبرک اطلاع نداشته و تدارک این دیدار را از لطف امام مهربانی هابر شمردند.
شهیدمحمود کاشی ها ، دهم دی ماه ۱۳۴۲در تهران متولد شد. دانشجوی کارشناسی رشته فیزیک و همزمان معلم هم بود ،به عنوان بسیجی در جبهه حق علیه باطل حاضر شد، سرانجام دهم اسفندماه ۱۳۶۵، در پاسگاه زید عراق به فیض شهادت نائل شد و مزار او در بهشت زهرای تهران است. شهید مجید قبادی‌دانا، دانش‌آموز شانزده ساله‌ای که با شور و شوق فراوان، انگیزه بالا، شجاعت مثال‌زدنی و ویژگی‌های اخلاقی کم‌نظیر در جبهه جنگ حاضر بود و یکم اسفند ماه ۱۳۶۴ با سمت بیسیم چی در فاو عراق شهید شد ، پیکرش مفقود و مادرش چشم انتظار بازگشت اوست. شهید اسماعيل بلند قامت پور در يك خانواده مذهبي متولد شد بعد از گرفتن دیپلم و شروع جنگ تحمیلی به جبهه اعزام و در عملیات والفجر سال ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت رسید ، پيكر پاکش در قطعه ۲۸ بهشت زهرا به خاك سپرده شده است. شهید ناصر عرب‌احمدی در سال ۱۳۳۸، در خانواده‌ای متوسط بدنیا آمد، وی کوچک‌ترین عضو خانواده بود، تا کلاس پنجم ابتدایی بیشتر درس نخواند و به علت مشکلات مالی درس را رها کرد و برای کمک به تأمین معاش خانواده، مشغول به‌کار شد. پس از پایان خدمت سربازی در ژاندارمری استخدام شد و در سال ۱۳۶۲، ازدواج کرد. وی سرانجام در ۱۵ اسفند‌ماه سال ۱۳۷۷، هنگام انجام وظیفه، در درگیری مسلحانه با سارقان بر اثر اصابت گلوله به قفسة سینه به شهادت رسید. از این شهید والامقام، دو فرزند به‌یادگار مانده است.

خروج از نسخه موبایل