نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نخستین اجلاس نماز شهرقدس برگزار شد

photo 2023 02 27 16 42 31

photo 2023 02 27 16 42 31

به گزارش خبر شهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، نخستین اجلاس نماز شهرستان قدس با موضوع نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده، معلمان آینده و اصناف با همکاری ستاد اقامه نماز، کانون خدمت رضوی قرآنی و مجموعه‌های فرهنگی شهرستان با حضور مشاور وزیر کشور در امور هماهنگی روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مسوول ستاد اقامه نماز استان تهران، جمعی از خادمیاران رضوی، مسوولان شهرستانی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، فرهنگیان و فعالان اقامه نماز در سالن همایش های فرهنگ و هنر باغ ملی برگزار شد.



این مراسم پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی، در معیت پرچم متبرک رضوی و ذکر صلوات خاصه امام رضا (ع) آغاز شد.

حجت الاسلام جوکار امام جمعه شهرقدس با اشاره به اینکه اولین شاخصه حکومت اسلامی نماز است و مدیران اسلامی موظف بر اقامه نماز در جامعه هستند، اظهار داشت: تاکنون 29 اجلاس نماز به صورت سراسری در کشور با تدبیرحجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز و پیام‌های رهبر معظم انقلاب برپا شده که موجب ترویج فرهنگ اقامه نماز است و این اجلاس در امتداد بیست و نهمین اجلاس سراسری و نخستین اجلاس در شهرستان قدس است.

وی افزود: برای پیشرفت و اصلاح امور، نماز اولویت اول مدیران باید قرار گیرد تا بتوان مسائل و مشکلات اجتماعی را حل کرد.

امام جمعه شهرقدس به راه‌اندازی پویش نماز جماعت و جشن تکلیف‌های خانگی اشاره کرد و گفت: برخی مدارس فاقد نمازخانه هستند اما حیاط وسیعی دارند که لازم است با کمک خیرین مسجد ساز و مجمع خیرین تعدادی نمازخانه ساخته، تکمیل و تجهیز شوند و برخی محلات، مناطق محروم، حاشیه شهر و شهرک های مسکونی بدون مسجد هستند و باید فرهنگ نماز و زیرساخت‌های اقامه نماز را رسیدگی و گسترش داد.

سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در ادامه افزود: اینکه پس از 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی مدرسه ای بدون نمازخانه باشد، نشانه کوتاهی مسوولان بوده و راه اقامه نماز را باید برای نسل جدید ایجاد و هموار کرد.

وی ادامه داد: فلسفه خواندن نماز باید در جامعه نهادینه و معارف نماز با کمک روحانیون و فعالان فرهنگی در مدارس آموزش داده شود تا انس با نماز بیشتر و شبه‌های این حوزه رسیدگی شده و پاسخ دهند.

زرهانی با تاکید بر اینکه دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه باید بخشی از وقت خود را به ترویج امر نماز اختصاص دهند و رسانه‌ها در این خصوص نقش مهمی دارند همچنین در حوزه صنعت نیز مدیران صنعتی و اصناف می‌توانند آرامش خاطر و تولید را در پرتو نماز پرورش دهند.

در پایان این مراسم از فعالان عرصه اقامه نماز قدردانی و با همکاری خیران کمک هزینه سفر مشهد مقدس به ۸ نفر همراه با بسته‌های تبرکی اهدا شد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل