نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نشست رئیس شورای عالی استان ها با وزیر کشور:

photo 2023 01 18 16 36 10

photo 2023 01 18 16 36 10

پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در دیدار با وزیر کشور از وی درخواست نمود تا در جهت تعامل و ارتباط بیشتر میان شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور، وزیر به صورت دوره‌ای و هر فصل یک بار در اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها شرکت کند که این امر با موافقت و استقبال وزیر کشور روبه‌رو شد.

وزیر کشور: وزارت کشور لایحه مدیریت یکپارچه شهری را ظرف مدت یک ماه به دولت ارسال خواهد کرد

وی با تأکید بر موضوع مدیریت یکپارچه شهری و اثرات مثبت آن، بیان کرد: این آمادگی وجود دارد که این طرح به صورت پایلوت در برخی شهرها که آمادگی کافی برای اجرای آن دارند، انجام شود. وزیر کشور نیز در ادامه این مطلب، اعلام کرد وزارت کشور با همکاری و گرفتن نظر شورای عالی استان‌ها لایحه مدیریت یکپارچه شهری را ظرف مدت یک ماه به دولت ارسال خواهد کرد.

 

دستور وزیر کشور برای ابلاغ دستورالعمل نحوه هزینه‌کرد اعتبارات آموزشی

در ادامه این جلسه احمد صادقی رئیس دبیرخانه شورای عالی استان‌ها با اشاره به مراحل تدوین دستورالعمل نحوه هزینه‌کرد اعتبارات آموزشی موضوع ماده ۱۵ قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، گفت: با تعامل سازنده میان شورای عالی استان‌ها و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و در جلسات متعدد پیش‌نویس این دستورالعمل تهیه و در کمیسیون‌ها و صحن شورای عالی استان‌ها بررسی و تصویب و جهت ابلاغ به وزارت کشور ارسال شده است که از دکتر وحیدی درخواست داریم تا این دستورالعمل را که می‌تواند راهگشای خوبی برای اجرای بند ۷ ماده ۸۸ این قانون که شورای عالی استان‌ها را متولی آموزش شوراها می‌داند، ابلاغ نمایند.

پس از بیان این موضوع از سوی صادقی، وحیدی وزیر کشور با استقبال از آن، نکات مورد نظر خود را اعلام نمود و به معاونت مربوطه دستور داد اصلاحیه‌های مورد نظر اعمال شود تا هر چه سریع‌تر این دستورالعمل ابلاغ شود.

 

حضور فصلی وزیر کشور در اجلاس عمومی شورای عالی استان ها

لازم به ذکر است در پایان این نشست سروری رئیس شورای عالی استان‌ها از وزیر کشور درخواست نمود تا در جهت تعامل و ارتباط بیشتر میان شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور، وزیر به صورت دوره‌ای و هر فصل یک بار در اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها شرکت کند که این امر با موافقت و استقبال وزیر کشور روبه‌رو شد.

خروج از نسخه موبایل