نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

خط ویژه| همکاران داخلی BBC فارسی مشغول کارند/ تبلیغ پیوستن به FATF در رسانه منتسب به اعضای فراری جریان فتنه

14010526000516 test photon

14010526000516 test photon

خط ویژه – خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

همکاران داخلی BBC فارسی مشغول کارند!

پیش از این در این ستون، به این نکته اشاره کردیم که رسانه های معاند برای فعالیت در ایران با محدودیت مواجه هستند. این رسانه ها برای تهیه مطالب ضدایرانی بر طبق دستورالعمل سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی غربی-عبری-عربی، باید در مقاطع خاص و حساس، به سرعت عمل کرده و با سوژه های موردنظر ارتباط برقرار کنند.

اما دسترسی سریع به سوژه موردنظر و تهیه خوراک رسانه ای، برای رسانه های معاند سخت است. از سوی دیگر مردم کشورمان نسبت به دولت خبیث انگلیس و رسانه های فارسی زبان منتسب به انگلیس، نگاه منفی دارند و همین مسئله نیز کار این رسانه ها را برای تهیه خوراک ضدایرانی به صورت دوچندان، سخت می کند.

اما در این میان، برخی رسانه ها در داخل کشور که منتسب به جریان اصلاحات هستند و از بودجه بیت المال نیز ارتزاق می کنند، وارد میدان شده و مشکلات و نقاط ضعف رسانه های معاند را پوشش داده و این رسانه ها را برای رسیدن به مقاصد ضدایرانی خود یاری می کنند.

در جدیدترین نمونه بی بی سی فارسی با ذوق زدگی به بازنشر مطلب تولیدی روزنامه اعتماد پرداخته و نوشته:« روزنامه اعتماد چاپ تهران می‌گوید میثم، پدر کیان پیرفلک، کودک ۱۰ ساله‌ای که در جریان سرکوب اعتراضات توسط ماموران مسلح جمهوری اسلامی در ایذه کشته شد، به دلیل شدت جراحات ناشی از شلیک مستقیم ماموران عملا توانایی حرکتی از ناحیه پایین‌تنه ندارد و حتی نمی‌تواند بنشیند . برادر آقای پیرفلک به روزنامه اعتماد درباره وضعیت جسمی میثم پیرفلک، واکنش به خبر کشته شدن فرزندش و روند درمانی او گفته است.»

خروج از نسخه موبایل