نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برگزاری عهدواره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به همت خادمیاران رضوی منطقه ۵

photo 2023 01 12 09 56 03

photo 2023 01 12 09 56 03

به گزارش خبر شهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، محمد قطرانی مسئول کانون جوانان منطقه ۵ ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار دلها و وفات حضرت ام البنین(س) از برگزاری مراسم عهدواره سپهبد شهید قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: همزمان با چهارشنبه امام رضایی و سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و سالروز رحلت شاه بانوی بنی هاشم حضرت ام البنین سلام الله علیها مراسمی با همکاری خادمیاران رضوی منطقه ۵ و پایگاه مقاومت بسیج محمد رسول الله، حوزه ۱۲۱ و ۱۲۲ ناحیه قدس، شهرداری ناحیه ۶ و سازمان بسیج دانش آموزی منطقه ۵ در مسجد الله واقع در کوی بیمه شهرک اکباتان برگزار شد.
قطرانی اظهار داشت: مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز و با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران حاضرین با یکدیگر هم صدا و همدل شدند.



در ادامه باحضور پیکر مطهر شهید گمنام و پخش کلیپ مرتبط با فضای جنگ تحمیلی، یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار دلها زنده شد.
وی گفت: که برنامه با مدیحه سرایی مداح اهل بیت، روح الله حیدرزاده شهردار ناحیه ۶ منطقه ۵ شهرداری تهران و اجرای سرود سردار دلها توسط گروه تواشیح نوجوانان مسجد الله و شعر خوانی شاعر آئینی علی کاوند ادامه پیدا کرد.

در ادامه عهدواره سردار حمید کمالی به سخنرانی در مورد ویژگی های بارز جان فدا، شهید حاج قاسم پرداخت و گفت که سردار چند گذشت در زندگی داشت که همه افراد به آن اشراف دارند، اول گذشت از گناه، آنقدر وقتشون صرف خدا و مردم می شد که وقتی برای انجام گناه نداشتند، دوم گذشت از مال، سوم گذشت از آبرو، حاج قاسم در تمام امور به فکر خود و آبروی خود نبود بلکه از آبروی خود برای اعتلای دین و کشور خرج می کرد.



سردار کمالی همچنین خاطر نشان کرد که شهید حاج قاسم همزمان با تشییع پیکر شهدای گمنام در گرمسار در سالروز شهادت بانوی دوعالم موجب حفظ جان یک جانباز می شود به صورتی که به خواب آن جانباز عزیز می رود و می گوید برای حضرت زهرا(س) در منزل خود روضه بگیر، او هم قبول می کند و تدارک مراسم را می بیند ولی مداح پیدا نمی شود و به حاج قاسم متوجه شده و می گوید که شما گفتی روضه بگیر ولی مداح را پیدا نمی کنم و در صدد کنسل کردن مراسم بر می آید اما به لطف سردار دو مداح در مراسم حاضر می شوند. در حین برگزاری روضه حال جانباز بد شده که با کمک حاضرین دوباره احیا می شود. اگر روضه برپا نمی شد و افراد شرکت نکرده بودند امکان نجات وی فراهم نمی شد.
گفتنی است که از ابتدای مراسم میزهای خدمت در زمینه مشاوره حقوقی و سلامت توسط خادمیاران کانون حقوقی و سلامت برپا شده و به یاد امام رئوف(ع) میزبان مراجعین بودند.

خروج از نسخه موبایل